Go to commentsWidok na Dolomity
Text 95 of 94 from volume: Niezwykłe przygody i przeżycia
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2021-08-02
Linguistic correctness
Text quality
Views586

Widok na Dolomity


Wędrując po dolinie Valsugana we Włoszech, dotarliśmy na zamek w Perginie. Z jego murów obronnych można podziwiać panoramę niezwykle pięknych szczytów Dolomitów. Co za widok! Aż dech zapiera.






Dolomity to pasmo górskie w płn.-wsch. części Włoch znajdujące się w całości na ich terenie. Leżą w Południowych Alpach Wapiennych, w Alpach Wschodnich.

Na ich zielonych wzgórzach widać wiele różnych budowli. A u ich podnóża leży wiele miejscowości. Między innymi właśnie Pergine Valsugana, miejscowość i gmina, którą zamieszkuje ponad 20 tys. mieszkańców.





Widok na zamglone miasto na tle jeszcze bardziej zamglonych Dolomitów robi niesamowite wrażenie.






Z murów obronnych zamku można również wypatrzyć (po środku) tonące we mgle Lago di Caldonazzo. Jezioro to ma powierzchnię 5,62 km²; długość 4,74 km, jest największym jeziorem w regionie Trentino. Leży na wysokości 430 m n.p.m. w najcieplejszej części płn. Włoch. Temperatura wody latem oscyluje w granicach 20-25 stopni C.





* Zdjęcia niestety nie są zbyt dobrej jakości, gdyż robiłam je aparatem mojej 6-letniej wnuczki. Swój zapomniałam w aucie na parkingu u podnóża góry. Za daleko, by wracać. Tym bardziej, że deszcz lał jak z cebra.



  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przepiękne krajobrazy.
avatar
Janko, oczywiście jeszcze piękniej wyglądają na żywo i przy słonecznej pogodzie, ale i tak uchwycone, w deszczu, robią niesamowite wrażenie.
© 2010-2016 by Creative Media