Go to commentsKatechizm / Konstytucja // .. Honor
Text 22 of 254 from volume: okolicznościowe
Author
Genrepoetry
Formdrama
Date added2021-08-25
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views802

~~

Katechizm - wykład podstawowych zasad religii chrześcijańskiej.

Konstytucja – akt prawny, określany także jako ustawa zasadnicza, która zazwyczaj ma najwyższą moc prawną w systemie źródeł prawa w państwie.

~~

Katechizm, Konstytucja - dla wielu świętością,

ale nie dla rządzących. Gdy im staje kością

w gardłach; już to zwyczajnych frykasów rządzenia

- wtedy dla tych świętości nie ma przyzwolenia ..


Władcy Kościoła, Kraju przykładem tu świecą

łamania owych zasad - a te pod ich pieczą ..!!!

Prawo i sprawiedliwość tylko dla maluczkich

- ci muszą je przestrzegać. Władcom prawa kruczki.


Czy my - gorszego sortu - tak przez nich nazwani,

mamy wciąż im wybaczać?!! Mój honor to rani ..

~~

  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Niestety jesteśmy gorszego sortu, bo już drugi raz wybraliśmy taki sam parlament i tego samego prezydenta.
Gdybyśmy byli trochę lepszego sortu, to takiej głupoty nie zrobilibyśmy.
avatar
Ot i co ..
avatar
Cóż, gorszy sort może sobie tylko pomarzyć i ponarzekać.
Lepszy sort się cieszy, że "tortu" nie trzeba dzielić z innymi. W końcu suchy chleb jest nie tylko dla konia.
Pytanie dlaczego gorszy sort jest gorszy? Byk, który szarżuje na oślep (przez TVN) na ogół kończy w rzeźni, a potem ma pretensje, że przerobiono go na kiełbasy.

Bronek, z honorem jest, jak z inteligencją. Wszyscy myślą, że są inteligentni, a tak naprawdę, to tylko... myślą.
avatar
Sir-Theodor-von-Knoedel:

Twoja ocena zachowań byka ma również odzwierciedlenie w historii, kiedy to - zdawałoby się - niezwyciężone mocarstwa (wraz ze swoimi, rządzącymi byczkami) przemijały bezpowrotnie, pozostając często z hańbiącą je pamięcią.
Dzisiejszą grupę (określającą się lepszym sortem), trzymającą władzę w Polsce również to czeka. Mam nadzieję, że kolejni władcy surowo osądzą swoich poprzedników, otwierając przed nimi więzienne cele, poprzedzone sprawiedliwymi wyrokami sądowymi ..
Twoje tutaj wywody dowodzą postępującej u Ciebie erozji zarówno honoru, jak i inteligencji ..
© 2010-2016 by Creative Media