Go to commentsI to mają być katolickie wartości?!
Text 18 of 18 from volume: felietony
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2021-08-26
Linguistic correctness
Text quality
Views827

Cytat z Twettera, autor Przemo75:


`Ja jestem w stanie ogarnąć rozumem niewpuszczanie tych uchodźców, ten nieszczęsny płot, nawet ten drut kolczasty. Ale tego, że funkcjonariusz straży, czy żołnierz nie może im podać torby z jedzeniem i lekami to kurwa nigdy nie pojmę. Niewyobrażalne chamstwo.`


Gdyby to było `tylko` chamstwo, ale to jest obrzydliwe odczłowieczenie. I to gdzie? W Polsce, gdzie blisko 90% obywateli deklaruje katolicyzm.


Można się zgodzić, a nawet należy, z decyzją, że nie można wpuszczać nielegalnych emigrantów. To nie jest granica tylko polsko-białoruska, to jest granica Unii Europejskiej z Białorusią. Ale ci uchodźcy musieli jakoś znależć się na terytorium Białorusi, muszą mieć jakieś pozwolenia, więc to jest problem głównie białoruski... To jest jedna sprawa, ale rozkaz, że nie wolno im przekazać żywności, wody, leków i ciepłej odzieży może pochodzić tylko od wyznawców i sług szatana....


  Contents of volume
Comments (11)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jako zdeklarowani katolicy mamy z własną religią big problem:

w ogromnej większości nie znamy ni "Biblii", ni historii Kościoła, ni katechizmu, ni dekalogu, ni pacierza, ni elementarnych podstaw, które leżą u jej podwalin.

Katolicyzm u nas - to jedynie tzw. Bozia na ścianie, Matka Boska Częstochowska Królowa Polski, kalendarz świąt, obrzędy i rytuały. Żadnych - poza datkami na tacę - powinności na rzecz wspólnoty, żadnej refleksji nad sobą samym, nic, okrągłe N I C.

D r a m a t
avatar
Ekumenizm jest jedną z najważniejszych cech współczesnego katolicyzmu. Jak się to ma do tych nowych 3-metrowych zasieków, stalowych drutów i całej tej błazenady "z armatami" po zęby uzbrojonych pograniczników na granicy polsko-białoruskiej?? Przecież we wszystkich polskich jednostkach wojskowych wszędzie jest kapelan!
avatar
Też jestem załamana tą sytuacją. Przecież to już bodajże 17 dzień koczują tam pod gołym niebem. Biedni ludzie!
Czy to tak trudno wpuścić te 24 osoby, zająć się nimi pod każdym względem, sprawdzić ich, a potem podjąć dalsze decyzje? Przecież Służby Graniczne i tak codziennie wyłapują wiele osób na próbach przekroczenia granicy. Myślę, że na takie koczowisko nikt się już nie pokusi.
A o katolickich wartościach wiele by mówić. Prawdziwie wierzących i dobrych ludzi ze świecą szukać. Egoizm i strach o własne cztery litery... to są te najważniejsze wartości.
avatar
Cóż tu dodać... Ochrona granicy i nieprzepuszczanie "jak leci"., tylko po sprawdzeniu, czy faktycznie należą im się prawa uchodźców - to jedno. Podanie picia, żywności i lekarstw - temu nie przeczy. Świadczy jednak o człowieczeństwie.
avatar
Emilio, dziękuję za komentarz.

Mnie to by te zasieki i mury nie przeszkadzały
ale żeby nie podać żywności, ciepłych ubrań?!
To nawet bydło ma więcej empatii...
avatar
Dziękuję, Michalszko.
avatar
Dziękuję, Hardy.

Tak chodzi przede wszystkim o tę żywność, lekarstwa itp.O zwyczajne ludzkie odruchy. A jak to się ma do pieprzenia od sześciu lat o wartościach i tradycji katolickiej. TFU!
avatar
Na głupotę nie ma rady, a powoływanie się tam na polską rację stanu jest po prostu idiotyzmem.
avatar
To raczej trzeba nazywać pisowską racją stanu.
Dziękuję, Janko.
avatar
Wczoraj. Przychodzi władza do telewizji i zapomina, do której :D pokazuje screen, na którym jest rzekomy dowód, że ta telewizja powiela propagandę i kłamstwa Łukaszenki. Screen pochodzi z materiału jaki wyemitowała 26.08.2021r. tvn24 o akcji "Operacja Śluza", czyli o m.in.... fałszywych informacjach reżimu Łukaszenki :D :D :D

Pod linkiem materiały źródłowe:

https://waidelotte.org/operacja-sluza-co-naprawde-sie-dzieje-na-polsko-bialoruskiej-granicy/

.
avatar
Od początku kryzysu migracyjnego na całodobowo monitorowanej polsko-białoruskiej granicy zginęło 217 mężczyzn, kobiet i dzieci. Tyle do dzisiaj ciał odnaleziono na naszej stronie. Ile innych jeszcze ofiar skrywają przygraniczne bagna, dowiemy się, kiedy nadejdzie taka susza, jak w Sudanie.
© 2010-2016 by Creative Media