Go to commentsbon apetit
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2021-09-10
Linguistic correctness
Text quality
Views735

* Foto: Belefeld, Niemcy - kościół przerobiony na restaurację 



oto świątynia

pod wezwaniem pieczonego prosięcia


sakralna porcelana lub fajans -

do wyboru

menu - litania codzienna

konieczna

aby kultywować kulturę

spożywania posiłków


`chleba powszedniego

bułek i rogali`





  Contents of volume
Comments (20)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Pamiętamy chyba jeszcze sowieckie cerkwie, synagogi, meczety i kościoły, przerobione na magazyny, więc może to niemieckie u sąsiadów zza Odry rozwiązanie nawet lepsze? Strawa duchowa to przecież nie wszystko
avatar
Chleba naszego powszedniego
Bułek i rogali
Dla każdego głodnego
Dla swoich i ziomali
avatar
A gdzie urzędują pomywaczki i kucharze?

W zakrystii??
avatar
Gdybyś tego nie widział na własne oczy, myślałbyś, że chyba śnisz...
avatar
Szukajmy pozytywów, mogli jeszcze rurę w miejsce ołtarza wstawić.
avatar
Rudolfie, w czeskiej Pradze barokowy kościół zamieniono w klub nocny. Więc i ta rura wpisuje się w realia.

Emilio, mnie to wszystko bardzo przypomina Sojuz i tamte magazyny.
avatar
Gruszencjo smaczliwkowo-wdzięczna... właśnie ukazały się nam efekty globalizacji. frustraci w poszukiwaniu innych orgazmów intelektualno-objawionych.
Goście coś nie dopisali. Przyjdą w południe z dywanikami do modlitwy, a zamiast komunii szczypta marychy i kreska do nosa. Całe szczęście, że w Polsce jest inaczej.
Niech se robią i patrzą końca, jak mawiała moja mama.

Brawo Gruszkowa poetko. To świetny przykład na powolny, acz nieuchronny upadek cywilizacji. Ale po nas... choćby potop.
avatar
A kto do upadku tej niby cywilizacji K.K. doprowadził?
Toż sami hierarchowie K.K. Swoją chciwością, żądni władzy i mamony. Widziałeś ten obrazek, jak politycy pląsają na urodzinach p. tadeusza? Dzisiaj ludzie myślą trochę i nie są tylko barankami posłusznymi. To nie te czasy. Oby w Polsce też nastąpiła zmiana cywilizacyjna, a nie tkwili w zaściankach. W moim życiu nastąpiła zmiana ustroju z komuny na demokrację, a teraz pora na z marginezowanie religii K.K. w moim życiu. Marzę o tym.
avatar
A w moim oglądzie współczesności przyszli barbarzyńcy, którym freski pachną chińszczyzną, wiekowe obrazy nasiąkają chilli, a zabytkowa architektura sakralna równa się metaloplastyce MAC Donalda.


W Polsce nieprędko to nastąpi.

Teodorze, o obecnej cywilizacji i jej upadku pisałam już w kilku tekstach. Pozdro :)
avatar
Pani Gruszka i Pan Knedel w swoich poglądach szybciej pogrążą obecny stan niby stabilny w ruinę (Polska w ruinie) I to jest prawda. Dwie połówki kraju, kto do tego doprowadził. Kryzysami wiecznie nie da się zarządzać. Wreszcie któryś trzeba rozwiązać. Propaganda robi z ludzi robotów posłusznych. Dlatego powstają takie wierszyki-propagandówki. Napatrzyło się toto, nasłuchało się toto i postanowiło napisać wiersz.
avatar
Rekuperator, trzymaj fason i żyłkę. Dobranoc ;)
avatar
Staram się trzymać fason, ale ogarnia mnie strach, gdy zostaną wprowadzone przez sejm, jako obowiązujące przykazania dekalogu numer 1 i 3. W tedy będę szukał schronienia jako uchodźca z mojego kraju.
avatar
Demonizujesz. Ale ponoć każdy ma swoje demony, więc spoko, można się z nimi uporać ;)
avatar
No widzisz, może potrzebne są mi jakieś egzorcyzmy, bo opętał mnie szatan. Tak są traktowani ludzie myślący inaczej przez Katoli (głupcy, opętani) Demoni, to czyj wytwór? pozostań przy swoim, ja przy swoim. Ziemia obraca się z zachodu na wschód.
avatar
Nie jestem egzorcystka. Na! Nawet z praktykowaniem mi pod górkę, choć jestem wierząca. A demony z mojej wypowiedzi to metafora, która od dawna funkcjonuje w potocznym języku.

Teraz już ostatnie dobranoc, bo pora mi spać.
avatar
Pa! Dobranoc. Kolorowych snów.
avatar
No przecież wiedziałam;)
avatar
Chcesz czas szatkować
Jak kapustę,
Lecz twoje słowa...
Twe słowa nie są puste.
Raz niosą żwiry, to znów glinę;
Z Czasem naniosą iły,
Zamulą i mogiły,
Przykryją skutek - i przyczynę.
avatar
Czas jak tygrys przyśpieszył. Cywilizacja w HD i K4 - w tym wspólne wszystkim ludom Ziemi maseczki i szczepienia a także laicyzacja społeczeństwa - są zjawiskiem globalnym, niezależnie od tego, jakimi słowami po niemiecku czy w suahili operujesz i jak szybko tniesz tę swoją na obiadek kapustę.

Warto w tym naszym szaleństwie pamiętać myśl o tym, że

WSZYSCY ŚMIEJEMY SIĘ W TYM SAMYM JĘZYKU

/Igor Herbut "AVE!"/
avatar
Rekuperator, Kościół przetrwa wieki, bo trwa prawie od 2000 lat, natomiast wiele cywilizacji już dawno nie istnieje. Owszem, kościół podupadł, bo lewica skutecznie podkopuje dołki, a i sami księża przyczyniają się do tego, bo Watykan nie jest w stanie wyplenić pedofilii, która bardzo obciąża księży i rzutuje na całą wiarę, chociaż w innych społecznych grupach pedofilia funkcjonuje na podobnym poziomie, ale księża są pod specjalnym pręgierzem krytyki. Watykan powinien ostro reagować i księdza pedofila na zbity ryj wywalać z kościoła, a nie ukrywać i manipulować opinią publiczną i zamiatać pod dywan wstydu. W Europie dawno nie było wojny, ale będzie... spoko i wtedy znowu człowiek będzie człowiekowi bratem, mimo że lewice i prawice będą padać pod presją przeobrażeń i to jest normalny, dziejowy obrót spraw.

Rekuperator, a co Tobie przeszkadza nie być katolikiem, bo nie mogę tego zrozumieć. Ktoś Cię zmusza do wiary i każe wierzyć? Katolicy, to 35% ludności całego świata, zatem są inne miejsca na indywidualny program wiary w cokolwiek, albo w nic.
U mnie, ateiści wcale nie są traktowani inaczej, niż katolicy. To wolny wybór. Sam deklaruję się być katolikiem, mimo że b. rzadko jestem w kościele, bo księża, to nie wiara. To urzędnicy kościoła i wcale nie muszą mnie uczyć uczciwego postępowania, jakie w dekalogu obowiązuje katolików. Te zasady można przyjąć na ślepo... wystarczy być uczciwym człowiekiem, szanować siebie i innych, nie czynić niczego, czego bym sam sobie nie życzył. To wszystko. Czy muszę zatem przesuwać paciorki w kościele na mszy? Nie muszę, ale nie zapominam, co wiara katolicka stanowi dla Polski, Polaków i historii mojego kraju. To nasza kolebka cywilizacyjna i o tym pamiętam zawsze. Kto nie chce, niech robi, co chce i to też jest do zaakceptowania.
© 2010-2016 by Creative Media