Go to commentsŚmierć i cuchnąca dusza!
Text 12 of 26 from volume: Groza
Author
Genrehorror / thriller
Formprose
Date added2021-09-15
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views766

W XII wieku w Aleksandrii żył kupiec Ibrahim al - Salavi, którego potocznie zwano Ibrahimem Oświeconym, bo powiedział prawdę o istocie człowieka.


Znano go jako osobę często powtarzającą tylko jedną maksymę: `Tylko głupi z cuchnącą duszą chce zapomnieć, że kiedyś umrze!”.


Nikt nie mógł temu zaprzeczyć, więc uznano go za oświeconego, czyli za tego, który poznał prawdę o istnieniu człowieka, czyli istoty na drodze do śmierci!


  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Na szczęście każdy ma wolność wyboru i może wierzyć lub nie w prawdy objawione, nie urażając autora.
Wiemy, że kiedyś umrzemy, a jednak łatwiej o tym nie myśleć, póki się jeszcze żyje.
avatar
"Wiemy, że kiedyś umrzemy, a jednak łatwiej o tym nie myśleć, póki się jeszcze żyje".

Refleksja nad śmiercią jest ważna, bo jest pytaniem o istnienie Boga, a to pociąga za sobą nadzieję, że wszystko ma jakiś cel i znaczenie.

Nie obrażając nikogo, to tylko zwierzęta prawdopodobnie nie zastanawiają się nad śmiercią, może tylko ją czują jako zagorzenie w danym momencie.

Refleksja nad śmiercią i poszukiwanie nadziei jest częścią historii kultury człowieka (zob. np. : piramidy, pomniki nagrobne, kaplice grobowe etc.).
avatar
"Refleksja nad śmiercią i poszukiwanie nadziei jest częścią historii kultury człowieka (zob. np. : piramidy, pomniki nagrobne, kaplice grobowe etc.)."

Jest refleksja a nie ciągłe przemyśliwanie, a to różnica.
Tak, niektórzy ludzie chcą, żeby został po nich ślad.
Nie tak dawno w dobie wirusa ktoś namazał na ławce w parku: "Wszyscy umrzemy".To była znakomita refleksja nad kruchością życia ludzkiego.
Oczywiście, chylę czoła przed pańską wiedzą na temat historii sztuki,jednak śmiem twierdzić, iż prosty człowiek borykający się z codziennymi troskami nie jest w stanie zająć się dłuższymi rozmyślaniami na temat życia wiecznego, bo dopada go w chwili bólu, chorób i u schyłku życia.
avatar
Prawdopodobnie nikt nie zna prawdy, można ją tylko poszukiwać i w coś wierzyć.

Zbyt krótko żyjemy, aby osiągnąć wiedzę o świecie i zbyt długo żyjemy, aby z powodu braku tej wiedzy cierpieć.

Mam nadzieję, że istnienie człowieka w kosmosie ma sens i cel, ale więcej nie powiem..., bo chyba się nigdy nie dowiem?

Pozdrawiam!
MS
© 2010-2016 by Creative Media