Go to commentsSpecjalny paszport
Text 42 of 81 from volume: Różne
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2021-09-24
Linguistic correctness
Text quality
Views655

Do popularnej restauracji ` Smaki lata` wprowadzono spore zmiany albowiem od  pierwszego października mogą tam wchodzić jedynie niezaszczepieni o brązowych oczach.

Już od progu wita ustawionych w kolejce gości dwoje pracowników w strojach służbowych, żądając przedstawienia specjalnego aktualnego paszportu. Ci, którzy nie potrafią się nim wykazać, zostają wpuszczeni do środka pod warunkiem, że ich tęczówki mają kolor brązowy, natomiast goście, którzy go okazali, zostają skierowani do pobliskiiego ekskluzywnego lokalu o nazwie: `Błękitny anioł`.

Kierownictwo restauracji `Smaki lata`  wyjaśnia, że kieruje się troską o zapewnienia gościom nadzwyczajnego bezpieczeństwa.

Ostatnie eksperymenty naukowe wykazały, że niezaszczepieni ludzie o brązowych oczach są mniej podatni na działanie wirusów niż ludzie o oczach w innym kolorze.

Wścibscy dziennikarze chcą jednak wiedzieć czy personel w owym lokalu również podlega tym samym zasadom.

Krążyły pogłoski w bulwarowej prasie, że jedna z kelnerek jest niebieskooka. Dziewczyna podobno zaklinała się, że są to jedynie barwne soczewki, które nosi chwilowo, gdyż w zaprzyjaźnionym optyku akurat nie mieli innych.

Milczy barman, któremu przez przypadek wypadł z kieszeni aktualny paszport podniesiony skwapliwie przez zamawiającego drinka mężczyznę. Negocjacje trwają.



  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Taki niby paradoks, ale może się niedługo spełnić.
avatar
Marian, filozofia Friedricha Nietzschego kusi.
avatar
Od czasu ogłoszenia przez ONZ "Powszechnej deklaracji praw człowieka" /z 1948 r./

nie segregujemy ludzi!

Oni zrobią to za nas - i to na spontanie! - s a m i.

Wolny wybór, to nie samowolka - to określone tego wyboru konsekwencje
avatar
"Od czasu ogłoszenia przez ONZ "Powszechnej deklaracji praw człowieka" /z 1948 r./

nie segregujemy ludzi!

Oni zrobią to za nas - i to na spontanie! - s a m i.

Wolny wybór, to nie samowolka - to określone tego wyboru konsekwencje"
A rozmaite strefy wolne?
avatar
A rozmaite strefy wolne to ponad sto dobrze nam znanych neutralnych krajów politycznie niezaangażowanych, to obszary wolnocłowe, słynne w-py wolne od podatków, u nas w Polsce np. plaża w Chałupach welcom to

i parę innych jeszcze zakątków na Matce Ziemi, gdzie człowiek nie musi nosić obowiązującego wszystkich mundurka i póki co wciąż może być tylko samym sobą
avatar
A ktoś tu już pisał, że getta wymyślili żydzi.
© 2010-2016 by Creative Media