Go to commentsciemnogród umysłu
Text 255 of 255 from volume: miszmasz
Author
Genrenonfiction
Formdrama
Date added2021-12-06
Linguistic correctness
Text quality
Views870

~~

Felek pała wciąż żądzą przywództwa w Europie ..


.. walnij ty się w swój czerep, pokraczny ćwierćchłopie;

staczasz się coraz bardziej w zgniliznę obłudy

- tobie bardziej pasują podmoskiewskie budy;

gdzie to swoje barłogi mają pieski Kremla ..


Felek w swych wypowiedziach nadużywa szmermla*,

aby tylko wrażenie zrobić w `ciemnym ludzie`.


Lecz Felek ciągle marzy o tym właśnie cudzie,

nawet za cenę zbratania z siłami ciemności.

Takich właśnie ostatnio posprowadzał gości,

będących wasalami moskiewskich watażków.


Tak oto kraj nasz - Polska - pozbywa się blasku ..

~~

szmermel* - szumny frazes

  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Do tego,by się walnąć w czerep potrzeba trochę refleksji,samokrytycyzmu.Ale to jak widać towar deficytowy.Pozdrawiam
avatar
To klasyka tzw. wołania na puszczy. Ciemnogród nie wie, że nie wie.

On zawsze wie. Co gorsza, wie, że wie lepiej!
avatar
Dobromirze, straszny tutaj chaos rymowo-sylabowy, a rymy, gdzie popadnie. Żadnej znanej mi reguły.
Co do tematu, to powie, tak: Ludzie lubią innych określać np. ale inteligentny, ale mądry, ale głupi, ale ciemny, a ja myślę, żeby kogoś określić czy jest inteligentny ktoś, to samemu trzeba być inteligentnym. I tak we wszystkim. Własna miara najczęściej znacznie odbiega od prawidłowej oceny, bo miara - mierze... nierówna.
Skąd jesteś pewny, że masz rację? masz jakiś certyfikat uprawniający do "mienia" racji?
Dobromir, to tylko Twoja racja, a Polska dawno nie była tak wolna, jak wolna jest teraz. Już 4 lata nie mogą skazać Frasyniuka za kopanie i ubliżanie policjantom i żołnierzom. Teraz SN go uniewinnił.
Czy takie sprawy byłyby możliwe za PRL? No właśnie... pomyśl trochę. Czy to kraj reżimowej dyktatury?

Nie obniżam ocen, ani nie stawiam, bo u mnie nie ma takiego mechanizmu, jak u Ciebie, żebym komuś do dna i beznadziejności sprowadzał materiał publikowany na publixo. kargulizm i Pawlakizm jest mi całkowicie obcy, mimo że mam temperament większy od góralskiego.
Pozdrawiam i niech Ci się przyśni Kaczyński, który wręcza Tobie osobiście 13 emeryturę, 14 emeryturę i zwrot podatku od 2022. A Ty, w tym śnie, wspaniałomyślnie przeznaczasz te pieniądze na walkę z nienawiścią i obłudą niepolskiej racji stanu.
avatar
sir ..
~~
rymy - w kolejnych po sobie wersach - oczywiście, że nie wszystkie są gramatyczne; ale są ..

Europie - ćwierćchłopie
obłudy - budy
Kremla - szmermla
ludzie - cudzie
ciemności - gości
watażków - blasku
~~
jeśli zaś tego nawet nie potrafiłeś zauważyć swoją Jaśnie Doskonałością, to inne Twoje bleblanie przemilczę, uznając je za tak samo trafne, jak wytknięcie mi braku rymów ..
Z poważaniem na jakie zasługujesz .. DOBROMIR
© 2010-2016 by Creative Media