Go to commentsObok mnie pielęgniarka - robot
Text 57 of 81 from volume: Różne
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2022-01-16
Linguistic correctness
Text quality
Views593

Tu doktor XXX, XXX RB 5. Od wczoraj znajduję się w uczelnianym muzeum techniki. Stoję pod oknem, a co chwila wchodzą nowi ludzie, żeby mnie oglądać. Mam być spokojny i reagować na polecenia przypadkowych osób.

Uśmiecham się i używam urządzeń medycznych, które mam wbudowane w korpus. Wydaję diagnozy na podstawie pomiarów, które wykonuje automatyczna pielęgniarka. Niedaleko zainstalowano automat do kawy, tak jak przewidywałem.

Jak do tej pory wszystko przebiegało bez zarzutu. Na podstawie pomiarów diagnozowałem schorzenia,które znam. Ludzie byli zadziwieni, dowiadując się o chorobach, o których wcześniej medycyna nie miała pojęcia. Zdiagnozowałem już pięć przypadków skundlenia powszechnego na podstawie tomografii głowy  i pomiarów włosa, a także dwa przypadki głupoty postępującej w oparciu o wywiad i badania krwi. Najciekawszym przypadkiem był rodzaj zespołu Münchhausena, charakteryzujący się tym, że chory wbijał każdemu w ramię zastrzyk z niezbadaną substancją, rzekomo dla jego dobra. Chorobę odkryłem przypadkowo kiedy podczas ukradkowej próby wykonania zastrzyku na moim ceramicznym ramieniu, złamała  mu się igła. Próbka tajemniczego specyfiku trafiła do laboratorium.


Ci, którzy nie pogodzili się z moją diagnozą, mogli złożyć ustne zażalenie do odpowiedniej skrzynki głosowej.


Zdążyłem się zaprzyjaźnić z robotem humanoidalnym - pielęgniarką Afrodytą 1,która pełniła rolę mojej asystentki.

Opowiadała mi, dlaczego wyrzucono ją ze szpitala. Znalazła się  w  muzeum, bo ciągle zapalała jej się czerwona lampka sygnalizująca  brak środków dezynfekcyjnych i lekarstw. Nie można było tego przeprogramować.

Afrodyta1 mogła się poruszać swobodnie po całym pomieszczeniu, czego jej pozazdrościłem. Ja miałem tylko swój gabinet.

Praca na emeryturze nie jest taka zła.




https://gadzetomania.pl/riba-robot-moze-byc-pielegniarka,6703438652569729a

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Robotyzacja w dziedzinie medycyny ratuje dzisiaj ludziom życie w sytuacjach, o których wcześniej lekarze mogli tylko marzyć. Tak jest w chirurgii, w kardiochirurgii, w położnictwie, na onkologii et cetera, et cetera.

Jakieś inne zalety robotów?

Np... nie są alkoholikami??

Nie mylą się w stertach testów i w swoich diagnozach?

Nie zmieniają osobistych przekonań ni poglądów?

Nie lecą na łapówki?

Ważki temat w czasach, kiedy pogubiony człowiek stracił zaufanie do wszystkiego

tylko nie do samego siebie
avatar
UWAGA

komentarz mój dotyczy wyłącznie tekstu
avatar
Dziękuję za komentarz. Roboty wkraczają do sal operacyjnych, są tam, gdzie człowiek nie jest dość precyzyjny.
© 2010-2016 by Creative Media