Go to commentsM jak maglownica
Text 2 of 6 from volume: M jak
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2022-02-12
Linguistic correctness
Text quality
Views591

M JAK MAGLOWNICA

Maglownica ma twarz Bogusława Wołoszańskiego. Ugniata, prasuje – pod ciśnieniem. To clou „bogatej” oferty programowej TVP Historia. Zapętlili Bogusława, z czego on się chyba cieszy, bo za tym idą pewnie moniaczki za emitowanie jego produkcji – od kiedy zacząłem na to zwracać uwagę, widzę jego wytwory rano ( pierwsza porcja) i w okolicy północy ( druga porcja). Co dzień, odcinek za odcinkiem. A gdy pula zostaje wyczerpana emisja rozpoczyna się od nowa. Bez przerw – choćby nawet tygodniowych, bez sezonowania.  Bez zwracania uwagi na wymiar autoironiczny: odcinki z początku lat ’90 XX wieku często mają inną wymowę niż te tworzone kilka lat temu, ale omawiające te same tematy.

To dość ryzykowne przedsięwzięcie, bo obejrzane raz, a potem, ponownie po roku czy dwóch może zachować swój urok. Ale obejrzane ponownie po dwóch miesiącach jest lepiej pamiętane, co sprzyja wychwytywania mielizn narracyjnych i męczy/ razi specyficzną manierą autora prowadzącego.

Bogusław nie razi jednak aż tak bardzo, bo w końcu wytworzył tych odcinków dość sporo, ale międlenie w koło Macieju serialu „Amerykańskie dynastie” – kończy się seria o Kennedy”ch, zaczyna o Bushach, a potem znów Kennedy, Bushe i tak al fine da capo. To oczywiście rodzi smutną konstatację: producentom widocznie brakło funduszy na Rooseveltów i Rockefellerów. Ameryka biedna jest.

Bogactwo produkcji historycznych jest iście bajkowe, więc uruchomiono kanał TVP Historia 2, którego co prawda nie odbieram, ale z reklam wynika, że tam to samo, tylko w innych konfiguracjach.

Smutno? Nie traćmy jednak nadziei – ponoć Bogusław jeden z pierwszych odcinków „Sensacji  ( tym razem) XXI wieku” poświęci notorycznemu, permanentnemu emitowania przez telewizję „niekomercyjną/misyjną” „Sensacji XX wieku”.


  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
M jak maglowanie

(patrz nagłówek oraz powszechne, stosowane - również przez nasze niezależne media - powszechne praktyki formatowania pożądanych postaw, gustów, upodobań, przekonań ludzi)

to nieśmiertelny patent na blokadę innych niż nasi ludzi, innych nasze treści, innego niż nasz przekazu, innego niż swój spojrzenia, innych niż moje opcji, innych niż własne programów.

Selekcja, segregacja, odsiew, filtracja, sedymentacja, rafinacja - i mamy to!

Zamiast bogactwa - kaszana

Z G R O Z A
avatar
Napisałam

innych NIŻ nasze treści
avatar
W moim naziemnym tiwi mam wszystkiego razem 24 programy,

niestety, poza wybranymi ofertami tvp Historia praktycznie nie ma co oglądać.

Każdego miesiąca płacę za to abonament w wysokości 26 zł
avatar
Non-stop od dziesięcioleci stare wszędzie odgrzewane kotlety to ta barykada, na której musi polec każda odkrywcza myśl, każda nowatorska twórczość, każdy innowacyjny projekt.

D R A M A T
avatar
Kurwizja nie produkuje nic, nie kupuje nic nowego, bo wszystkie pieniądze wydaje na wściekłą propagandę i gale, gdzie szef może się pokazać.
avatar
Demokracja w Polsce to pustostan. Tak naprawdę mentalnie nadal tkwimy w zamordyzmie
© 2010-2016 by Creative Media