Go to commentsPowrót do miasta cudów 34
Text 223 of 255 from volume: Arcydzieło
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2022-05-29
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views443

- A co pani może wiedzieć o Tesli? - Odwróciłem szpicę szpady, którą we mnie wycelowała.

- Zdziwił by się pan. Studiowałam na Politechnice - Słowo Politechnika wypowiedziała z niejakim kaznodziejstwem w głosie. Ale dosyć lekko, co oznaczało, że rzeczywiście może posiadać jakąś wiedzę. Taką wiedzę z której się krzysta w sposób niewymuszony, bez pompy.

- Silnik Tesli, badania nad rengenem, Eksperymenty z przenoszeniem materii, co widać pana interesuje. Nie spominając o wielu innych, np. fale radiowe. W gruncie rzeczy chodzi o to samo. Więc można by się pokusić o prostszy przykłąd teleportacji, chociażby przyglądając się jak działa telefaks. Czy przenoszenie zdjęć na odległość.

- Czy pani chodzi o kopiowanie?

- Tak. Ale zasada jest ta sama. Przeniesienie informacji na inny plan. Chociaż dotyczy materii nieożywionej.

- Ale wieloryba nie wynalazł?

- Wieloryba nie - Już dojeżdżaliśmy.

- Wieloryb komunikuje się na odległość bez wynalazków Tesli.

- Ma pan rację. Lecz trudno by mu było o tym napisać książkę.

- A po chuj?

- Nie wiem. Niektórzy lubią poczytać - Uśmiechnęła się. - Tutaj pana wysadzić?

- Może być. Spojrzałem. Samochód mój stał w tym samym miejscu gdzie go zaparkowałem. Nie uległ teleportacji, ani ja nie uległem hipnozie.

- Można wiedzieć gdzie pani pracuje?

- Prowadzę Agencję Towarzrzyską. Niech pan kiedyś wpadnie - Przechyliła głowę w moją stronę.

Tak oto poznałem znawcę talentu Tesli, która to, podobnie jak on, nie umiała przekazać całej swojej wiedzy, a może po prostu nie chciała. Co by to było, gdyby trafiła ona w niepowołane ręce.

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media