Go to commentsPseudo problemy
Text 85 of 86 from volume: ŻYCIE W NIEBYCIE
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2022-06-01
Linguistic correctness
Text quality
Views470

Patrzę na reklamy i myślę o obecnych czasach. Toteż zapadam w sen i sen mam taki: jeżeli przez dłuższy czas pokazywać coś ulepionego z wyjątkowej ohydy, powiedzmy, kłonicę toaletową, to jestem pewien, że nasz latrynowy drąg zrobi wkrótce oszałamiającą karierę.


Najsampierw pojawi się, tuż przed dzieńdoberkiem, audycją serwowaną dla wstających w porze budzenia kogutów. Lecz spece od reklam już po paru dniach intensywnych medytacji stwierdzą, że drąg prezentowany w bezpośrednim sąsiedztwie nobliwej audycji, skojarzony z fekaliami, brzmi nad wyraz beznadziejnie. Więc szybko zajarzą, że gdy puszczać rewelacje o nim z daleka od trefnych skojarzeń, zyska się na popularności kija. Rankingi z entuzjazmem podskoczą ze dwieście procent, a do redaktorów zaczną nadchodzić tiry z gratulacyjnymi listami.


Dziennikarze uwijać się będą wokół rosnących krzywych i wyśrubowanych słupków oglądalności. Oznajmią, że już nie mają do czynienia z byle patykiem. O nie! Udowodnią, że jest to drąg charyzmatyczny, wyjątkowo medialny, markowy, oczyszczony z banałów i należy odnosić się do niego z szacunkiem, a nawet z wielgachną estymą. Nadmienią, że powstał w wyniku ciężkiej pracy całego zespołu. Wysiłkiem calutkiej ekipy zatrudnionej do główkowania.


Sprawa kłonicy nabierze rozpędu i tak wielkiego znaczenia, że postanowi się utworzyć specjalną program poświęcony temu zagadnieniu. Na pierwszy ogień zorganizuje się Tańcujący Klub Dyskusyjny, którego zadanie będzie polegać na totalnym omówieniu ewolucji toj toja na przestrzeni wieków przedkulturowych.


W tym celu powoła się na eksperta, profesora Nudziarza, Przewodniczącego Zarządu Sanitariatów Leśnych: raz w tygodniu, o ustalonej godzinie, spuści się go ze smyczy, by mógł wygłosić pogadankę o przekształceniu prymitywnych krzaków, w luksusowe toalety publiczne.


Prelekcje będą cieszyć się takim wzięciem, że razem z widownią zostaną przeniesione do największej sali; choć w pierwotnej wersji miały być dwa, góra trzy odcinki, to z uwagi na społeczne zapotrzebowanie, urosną do rozmiarów serialu o żerdziach.


Wśród żurnalistów nastąpią niekontrolowane wybuchy euforii. Uznają, że promowanie wygódkowego kija, to wiodąca część kulturotwórczej misji. Do ich rąk trafią figlarne obrazki z buziaczkami od fanów z biegunką, a do profesora Nudziarza zaczną nadchodzić błagalne prośby o wywiady i pytania o to, jak żyć.



  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Zamawiam kłonicę toaletową.
Nawet dwie, choć nie wiem do czego służą.
Wystarczy, ze zareklamował ją Owsianko.
avatar
Namolne upierdliwe epatowanie n i c z y m ćwiczymy wszędzie i od zawsze.

I chyba w końcu zajarzyliśmy to, że

najwięksi krzykacze l i t e r a l n i e nie mają

NIC

do powiedzenia
avatar
Co w tej publicystyce zaczyna niepokoić, to brak jakiejkolwiek radości i bodaj cienia choć jakiegoś światła, bo wszystko jest do dupy.

Tymczasem twardy za oknami real jest co najmniej dwubiegunowy
avatar
Do prof. Nudziarza

(patrz końcówka)

już od ładnych paru lat jakiś ktoś daremnie puka i puka -

i tym ktosiem jest biedny Odbiorca, co zawsze od drzwi odchodzi z kwitkiem,

chociaż to On,

a nie Autor

jest w tej grze zwanej literaturą najważniejszy
avatar
Pseudoproblemy

(vide tytuł)

piszemy r a z e m
© 2010-2016 by Creative Media