Go to commentsKurze jaja i teoria względności 6
Text 230 of 255 from volume: Arcydzieło
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2022-06-02
Linguistic correctness
Text quality
Views514

Dariusz Michalczewski, wielokrotny mistrz świata, odwiedził kiedyś Muhhameda Ali, który był jego idolem.

Wybrał się za ocean, do kraju wielkich możliwości, gdzie Ali zaczynał karierę, najpierw jako zdolny malarz, który żył z malowania szyldów, a skończył jako legendarny mistrz w boksie zawodowym.

Ali miał już wtedy parkinsona. Oczywiście przyjął młodszego kolegę i zjedli razem śniadanie.

Jak relacjonuje nasz mistrz, nie potrafił utrzymać widelca w równowadze i rozrzucał jajecznicę po stole. Nie mniej, Michalczewski był dumny z tego spotkania. A Ali nie narzekał na swój los. Przeciwnie - twierdził że wszystko czego dodkonał było zgodne z duchem jego czasu i nie zamienił by swego życia na żadne inne.

Michalczewski przestrzegał - jeśli chcesz być wielkim mistrzem, to musisz się liczyć z tym że na muchy będziesz wołał - samoloty. Bowiem po tylu wysiłkach, i razach, zmienia się postrzeganie rzeczywistości. Percepcja wykrzywia się, jak przestrzeń i czas.

Wypiłem już sporo piwa. I zacząłem się zastanawiać, czy te UFO, co je niby widziałem, to nie są owe przysłowiowe muchy. Może nigdy nie wyjechałęm z domu, a może wciąż byłem na odwyku.

Lecz, póki co, widziałem onego Eleganta, jak znosi piwo, niczym kura jajka do koszyczka życia. I nie zamierzałem protestować. Ponieważ rzeczywistość jest obiektywna, dopóki subiektywność nie podpada pod ostry ostrzał oceny, i należy się nią cieszyć.

  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Każdy sukces jest jak garb obarczony. Za darmo można dostać tylko jajkiem w pusty łeb.
avatar
Znani na świecie Zbyszek Cybulski, Marek Hłasko, Elżbieta Czyżewska, Zbigniew Herbert w PRL i Ernest Hemingway, William Faulkner, Marylin Monroe czy Judy Garland w USA - ikony kina i literatury - swój artystyczny sukces okupili katastrofalnym uzależnieniem od alkoholu, od antydepresantów i innych "rozruszników" i "wspomagaczy".

COŚ ZA COŚ
© 2010-2016 by Creative Media