Go to commentsWuc 2
Text 74 of 94 from volume: Satyriady
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2022-09-23
Linguistic correctness
Text quality
Views564

Uff, możemy spać spokojnie. Jeden człowiek to uczynił! Jak to dobrze, że dzięki temu mężowi opatrznościowemu i jego pretorianom żadne unie nie będą nam podskakiwały. Co my, biedaki, byśmy bez niego zrobili? Jak te owce we mgle... Dobrze, oj dobrze że jest On, czyli... WUC.


Wuc już nowe buty ma,

Wuc o spodnie w kancik dba.

Wuc jest męski, Wuc jest boski.

Wuc nam spędza wszelkie troski.


Cóż tam Kaźmirz Trzeci jakiś,

niby wielki, a nijaki…

Dawno zjadły go robaki.


Gdy Wuc rządzi, Wolska cała

przez dziesiątki lat bez mała

będzie ciągle rozkwitała.


Dzisiaj Unia nam marudzi?

Dzisiaj Unia gniew nasz budzi?

Gdy Wuc brew swą zmarszczy srogo,

Unia czmychnie inną drogą.


Wuc buduje Wolskę nową,

więc zakrzyknę stentorowo:

``Niech nam żyje Prezes Wielki``!

(i odcedzę kartofelki).


PS. Coś szepnęło, już w posłowie:

``W`` to ``B`` we wschodnim słowie.

Więc przeczytam i tak powiem:

BeUczciwy jest to Człowiek!

  Contents of volume
Comments (15)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Brawo Ty!!!
avatar
Miały być dwie najwyższe oceny .. ale jakoś tak mi siem* kliknęło ..
avatar
Brakuje wyższych ocen.
avatar
Dla każdego Polaka i Polki nader upokarzający musi być fakt, że dyktatorzy, zbawiciele, furerzy, generalismusowie innych narodów odznaczali się co najmniej względną prezencją i wysoką charyzmą. Za większością kobiety aż sikały, a jak tu sikać za starym, obleśnie mlaszczącym pedałem na kaczych nóżkach? Trzeba mieć moherowy beret zaciągnięty na ślepia i suchą cipę chyba? Ale wtedy mówimy o popuszczaniu, a nie sikaniu za idolem, prawda?

Hardy! Dodałbym tylko:

OBSZCZANY ROZPOREK

ŁUPIEŻ NA PAGONACH

ZAJECHANE ZELÓWKI

PLAMY W OKOLICACH ROZPORKA

ale to dlatego, że mój jad jest jakby bardziej stężony, choć w istocie preferuję język, który Ty stosujesz. Swój polecam jako okolicznościowy. Znaczy w tych okolicznościach przyrody...
avatar
Że też nam on się musiał trafić...
avatar
Sami sobie takiego ... wybraliśmy, więc dobrze nam tak.
Pozdrawiam.
avatar
Dobromirze, gdybyśmy mieli tylko takie zmartwienia...
avatar
Arcydzieło, wystarczą i te ;)
avatar
Legionie, używam słó w zależności od grupy. Tu - delikatniejszych ;)
avatar
Optymisto, nie tylko u nas tacy się znajdowali i znajdują. Ale od nas zależy, żeby ich więcej nie było.
Przy urnach wyborczych zależy.
avatar
Marianie - nie "wybraliśmy", tylko część wybrała. Niestety, przez tych (zwłaszcza młodszych), którym się nie chciało chodzić na wybory.
Może wreszcie część z nich się obudzi...
avatar
Hardy, piszesz "nie "wybraliśmy", tylko część wybrała".
To jest spychologia: to nie my, to inni.
Nieprawda, wybraliśmy MY jako naród. I ci co poszli do urn i ci co zostali w domu zagłosowali. Dlatego też teraz MY mamy to co wybraliśmy i słusznie bierzemy w d...
avatar
Hardy, super! Dopiero teraz zauważyłem, bowiem byłem poza domem kilka dni. A to między innymi z tego powodu, że w Pułtusku byłem na zjeździe absolwentów tamtejszego liceum pedagogicznego, a przy okazji odwiedziłem swoje rodzinne strony. Mam nadzieję,ze po kilku dniach dojdę do siebie.
avatar
Marianie - podtrzymuję, że "część wybrała". Ale formalnie jest na razie prezydentem Polski, więc wszystkich.
avatar
Janko, fajnie, żeś zaglądnął. Znaczy - siły już Tobie wracają po pobycie na zjeździe absolwentów szkoły i odwiedzeniu rodzinnych stron. "Silnym trza być"! ;)
© 2010-2016 by Creative Media