Go to commentsNowe światło na II Wojnę Światową
Text 90 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2022-09-26
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views650

Nowe światło na II Wojnę Światową ( bez korekty)


Nie!

Nasza świadomość na temat II Wojny Światowej NIE jest wystarczająca,- a być może nawet całkowicie mylna ?

Niedawno odkryliśmy, że to komunizm był bardziej krwiożerczy niż nazizm Hitlera i Niemców.

Takie odkrycie!?  Co nie dotarło do wielu, a do tych, co dotarło- niewielu wstrząsnęło.

A przecież zupełnie odwróciło ,, kota ogonem”

Mało tego dowiadujemy się choćby z J. Mackiewicza, że pod niemiecką okupacją życie toczyło się całkiem normalnie, oczywiście poza wielkimi miastami i reakcjami na wszelakie sabotaże. Oczywiście też, mamy falę terroru, już od pierwszych godzin wojny i eliminację elementu patriotycznego- Polskiego, Jednak komunizm w niczym nie ustępował,- jak nie przewyższał. Jakkolwiek by nie oceniać,- za Sowietów nic nie było, poza głodem i przerażeniem, zaś za Niemca rolnik i robotnik mógł żyć prawie normalnie.

Zastanawia mnie jednak ta zbrodnicza postawa Niemców wobec Polaków? Dlaczego aż tak?  Czym, to było spowodowane? Czy aby tylko tą germańską wyższością? A może zemstą i niemocą na obce wpływy?

To teraz postaram się wytłumaczyć terror – o ile to w ogóle możliwe.

A temat wydaje się ciekawy i to mocno. Bo dlaczego niby Polacy nie mieliby iść przeciwko Sowietom razem z Niemcami,- jak spora część pozostałej Europy?  - Oczywiście Polacy byli dumni, ta sprawa z czerwonym dywanem dla Becka, lojalność sojusznicza itp.

A co na to dostępne opinie z tamtych czasów? -Król Rumunii jak i Mussolini mieli się wypowiadać – biedna a w domyśle głupia Polska ( w kontekście głównie  (Becka), i były to bez wątpienia opinie pełne troski i konsternacji  i nie  nacechowane stronnictwem politycznym. Można mniemać, że już wówczas analizy strategiczne wielu państw opiniowały dość trafnie stosunek sił oraz kreację posunięć politycznych. Zapewne dość życzliwy stosunek Niemiec do Polski w 38/39r. był rozczarowujący po wizycie Becka – 6 kwietnia 39 roku . Bo układ Ribbentrop –Mołotow został zawarty aż 23 sierpnia czyli tuż przed wojną!  Co sugeruje szybką zmianę planów itp.

Ja w uszach słyszę.- Taką hipotetyczną rozmowę:

,,Przecież Rosjanie waszych mordują! Dlaczego nie reagujecie? Z informacji Niemieckiego wywiadu wynika, że w 37r. zamordowali ponad sto tysięcy waszych!. Wiemy też, że w wyniku głodu na Ukrainie zginęło kilka milionów ludzi, z czego waszych, co najmniej było kilkaset tysięcy!”

Pozostaje pytanie czy Polacy dysponowali takimi danymi?  Oczywiście, że tak – bo mieli doskonały wywiad na wschodzie -! Dlaczego mordy z 37 roku jak i hekatomba wielkiego głodu były zatajone przed Polskim społeczeństwem?

A może dlatego bo eksperyment sowiecki był sponsorowany i wspierany na zachodzie? A może należy zacząć oskarżać zachód o współudział w ludobójstwie Rosjan i po części Polaków?

I w tym oto kontekście II W.Ś – wszystko zaczyna być relatywne a nawet mocno sprzeczne. Wychodzi na to żę Rzeczypospolita była narzędziem w rękach zachodu? Właśnie była – pokazał to wrzesień 39 jak i Powstanie Warszawskie opóźniające marsz Ruskich, co skutkowało zajęciem Niemiec Zachodnich przez Amerykanów i Anglików i o to chodziło.

Wobec tego jak było naprawdę? A może to faszyzm był też przeciwwagą dla zwyrodniałego komunizmu? -Może tylko okazją na ekspansję terytorialną !

A nami -tylko się posłużono, kładąc na ołtarzu obłudy kilka milionów istnień tego godnego choć naiwnego narodu!


  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Zacznę od końca:
... "godnego, choć naiwnego narodu" - piszesz Rozarze. Otóż pewien znany etnograf zjeździł w swoim czasie Europę tworząc materiał porównawczy na temat życia najniższych warstw społecznych. Opisuje w nim chłopstwo polskie jako wynędzniałe istoty przypominające i zachowujace się jak zwierzęta. Polski chłop słaniał się na nogach, był wycieńczony, wychudzony, zapuszczony i śmierdział bardziej niż zapuszczony dworski wychodek. A chłopka... cóż - bezzębna maszynka do produkcji chłopstwa. Sytuacja chłopów była w Polsce najgorsza w całej Europie. Nie dziwota, że dwory i służba chłopów się zwyczajnie dziwili, a słowo "cham" oznaczające chłopa zostało z nami do dziś, lecz znaczy zupełnie coś innego. Chłop nie był chamski w dzisiejszym rozumieniu. Chłop był wyniszczony. Tak bardzo, że pogarda należna ciemnocie została z nami do dziś w odniesieniu do klasy społecznej. Ale dziś to już bzdura. Polski chłop jest dzisiaj Europejczykiem, zaś ciemnota rozsiana jest po obszarze całej Rzeczpospolitej.

Ciemnotę skupia się i zarządza nią za pomocą symboli, znaczków skreślonych ludzką ręką, którym nadaje się magiczną moc. Staje się ona wówczas bezkształtną masą, którą włada Dyspozytor lub Kolektyw. I zaczynają dziać się cuda. Ciemnota zamienia się w mięso przepuszczane przez maszynkę do mielenia dla obrony symboli i tworzenia tarczy przeciwko wyimaginowanym wrogom.

Potem ciemnota wydaje na świat straceńca, bo tylko ona moze wydać na świat kogoś, kto potrafi mówić językiem ciemnoty i skruszyć ciemność. A potem kończy na stosie, bo ciemnota cierpi od nadmiaru światła.

Oto koło fortuny, które się toczy od tysięcy lat, przez Egipt, basen morza śródziemnego, Rzym, Europę, Azję, Ameryki i Afrykę. Nie omija Polski, która znajduje się w samym środku rozgrywek pomiędzy GODNYMI i
avatar
dumnymi. Wystarczy tę dumę i godność podnieść i wywyższyć, żeby była wojna. Reszta to gra na minimalizację strat w wyniku ogólnego zamieszania, Rozarze. Mam tu na myśli pozostałych biernych i czynnych uczestników.
avatar
Miałem sposobność poruszać temat niewolnictwa chłopów poruszać niedawno publicznie - w kontekście wierszy Konopnickiej.
Ciekawi mnie z którego okresu jest ta opinia o polskich chłopach ?
avatar
William Coxe ur. 7 marca 1747, zm. 8 czerwca 1828

Świętochowski Aleksander też opisywał.

Ale byli też kułacy, którzy wynajmowali innych chłopów, żeby szli za nich odrabiać pańszczyznę.
avatar
Travels into Poland, Russia, Sweden and Denmark (London, 1784)
avatar
"Powstanie Warszawskie opóźniające marsz Ruskich, co skutkowało zajęciem Niemiec Zachodnich przez Amerykanów i Anglików" - trochę chyba to nie tak było.
Co do powiązania źródeł niemieckiego faszyzmu z komunizmem to podobnie odważna hipoteza. Otóż nie. Wyrósł jako przejaw buntu przeciwko upokorzeniu po przegranej wojnie. Francuzi (i nie tylko) go mocno podlewali.
avatar
Legion - może widział obraz po wielu wojnach a nie rozkład społeczny . To teraz gdzie to widział :-)?

Leo - O ile z wrześniem nie mam wątpliwości co do posłużeniem się Polską, tak z Powstaniem Warszawskim jest pewien kłopot ..... oczywiście to tylko hipoteza ..... jednak wiele wskazuje na taki scenariusz. W tym kontekście brakuje archiwów AK, oraz CCCP i UK lub USA.
Świat jakby milczał w takich sprawach dość konsekwentnie i wymownie :-))).
Wiemy jednak że AK było mocno podporządkowane UK. - wszystkie meldunki z Lublina szły najpierw do Londynu a potem do sztabu głównego AK w Polsce .
avatar
Ciekawe światło na relacje

państwo - Kościół - komuniści

rzucają słynne rozmowy ojca dominikanina, Frei Betto z Fidelem Castro

(patrz książka "Fidel i religia. Rozmowy z Bratem Betto" Instytut Wydawniczy PAX Warszawa 1986)

Niby to rzecz o Kubie - i szerzej o Ameryce - ale perspektywa spojrzenia bardzo pouczająca
avatar
Przy kawusi każdy Polak ekspertem od wszystkiego, wiadomo :(
avatar
Zatem Emilio - to co nas uczono było prawdą ? Oczywiście że nie. Teraz odkręcają ,pokazują białe plamy itp.
Zatem czy teraz pokazują prawdę - oczywiście że nie.
To nadal zwycięscy tej wojny piszą historię .
Gdy historię zaczęli pisać Niemcy to powyłaziły Katynie i Charkowy ......
A my Polacy spośród całej Europy mamy najwięcej wiedzy o tym co było - i pozostanie to jeszcze w nas długo.
© 2010-2016 by Creative Media