Go to commentsJezus był lewakiem
Text 89 of 86 from volume: ŻYCIE W NIEBYCIE
Author
Genrecommon life
Formarticle / essay
Date added2022-10-30
Linguistic correctness
Text quality
Views442

Zacznę od cytowania własnych słów, a będą to słowa, które, tak wczoraj, jak dziś, popieram: „jako człowiek wierzący, odróżniam religię od funkcjonariuszy Kościoła”.


Religia naucza, jak zostać człowiekiem świadomym swej roli na Ziemi. Jak żyć zgodnie z przykazaniami Bożymi. Jak zachować lub wykształcić w sobie zdolność do okazywania wrażliwości, miłosierdzia, gotowości wybaczania. Uczy, jak kochać bliźniego. Nie uczy, jak go nienawidzić, być wobec niego zawistnym, nietolerancyjnym i mściwym. A gros hierarchów – tak. Większość z nich albo dyplomatycznie milczy w tych sprawach, albo przyłącza się do grona Katolickich Talibów poprzez brak wyraźnej reakcji na łajdactwo.


Odcinam się od dzisiejszych sekciarzy: współczesnych głosicieli średniowiecznych herezji. Jestem przeciw patriotom dzielenia, opowiadam się za powrotem zdrowego rozsądku, autorefleksji, zaprzestaniem małostkowego przerzucania winą.


Mój świat jest otwarty, przyjazny, życzliwy ludziom niezapiekłym. Dostrzegam jego piękno zawarte w różnorodności form życia. Urodę rozwoju ducha. Ciągły niedosyt wiedzy. Bóg dał mi wolność wyboru. Nie ograniczył mnie do nakazów: w to możesz wierzyć, a tamtego unikaj. Zanim ich odtrącisz oznajmiając z pogardą, że nie są tacy, jak ty, zrozum powody, dlaczego wyznają odmienne zasady.



  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Szubienica za tytuł, a za herezję strappado i kołyska Judasza. A na koniec do piekła. Do kotła z wrzącą smołą! Na wieczne męki piekielne! Alleluja i do przodu!
avatar
Dlaczego

Chrystus rozpościera swe opiekuńcze ramiona nad całym światem pozostawionych własnemu losowi sierot, pozbawionych głosu kobiet, matek, wdów, starców, kalek, ociemniałych, trędowatych, skrzywdzonych, poniżonych

i wszelkiej innej biedoty?

I dlaczego w c a l e /w ogóle/ nie interesują Go ni potężni władcy, ni wielcy możni tego świata

??
avatar
Skoro Jezus jest /aż takim/ lewakiem,

(patrz nagłówek)

to jaki kolor ma Jego SŁOWO skierowane do prostego ludu?

Dlaczego rozdawał ciemnym niepiśmiennym biedakom ryby

Z A M I A S T

wędki?
avatar
Kluczem do sukcesu porozumienia z jakimkolwiek innym człowiekiem /choćby był z Marsa/ jest

posługiwanie się j e g o językiem.

Wieczna wojna PiS-u z opozycją /I vice versa/ bierze się z faktu,

że żadna ze stron walczących NIE MA tłumacza
avatar
Zanim ich odtrącisz, naucz się ich języka, bo tylko tak zrozumiesz, dlaczego wyznają swoje zasady.

(patrz końcowy wniosek wniosków)
© 2010-2016 by Creative Media