Go to commentsMiędzynarodowy Dzień Czarnego Kota
Text 179 of 254 from volume: okolicznościowe
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2022-11-17
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views460

~~ 

.. a ja sobie leżę, bo jak wyjść na drogę, 

gdy wielu mnie się boi - lecz cóż ja tu mogę, 

wobec takowych wierzeń, wśród Polaków właśnie?.. 


leżem* .. bo muszem* .. powiem - niech to piorun trzaśnie!!! 

~~

obrazek z sieci

  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Według polskich wierzeń - Czarny kot przebiegający drogę - przynosi pecha. W uniknięcie nieszczęścia ma rzekomo pomóc cofnięcie się o 3 kroki. Według podań, możemy też splunąć przez lewe ramię, skrzyżować palce lub po prostu poczekać, aż ktoś inny minie nas pierwszy. Wówczas pech spadnie właśnie na tę osobę.
W Niemczech - zgodnie z przesądem - pecha przynosi kot przechodzący z prawej strony na lewą. Jeśli przechodzi z lewej strony na prawą, niesie ze sobą szczęście.
W innych miejscach czarne koty są zwiastunem pozytywnych wydarzeń. Mieszkańcy Japonii uważają, że przynoszą bogactwo i odstraszają złe moce. Anglicy również uważają, że widok czarnego kota przyniesie im szczęście. Czarny kot wręczony pannie młodej w dniu ślubu przyniesie małżeństwu pomyślność. Kot o czarnej sierści jest też uznawany za pomyślną wróżbę między innymi we Francji, gdzie jego obecność w domu ma przysporzyć mieszkańcom szczęścia.
© 2010-2016 by Creative Media