Go to commentsBliski koniec
Text 69 of 81 from volume: Różne
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2022-12-18
Linguistic correctness
Text quality
Views400

Jestem doktor XXX RB5. Przyznam, że ze mną jest coraz gorzej.Coraz częściej zatrzymuję się w połowie zadania i musi upłynąć kilka chwil zanim wrócę do działania.Mam też taki problem, że czasem monitor mi się zaciemnia lub pozostawia czarne plamy na brzegu ekranu.Mój opiekun twierdzi, że już się nie da nic z tym zrobić,tak, że liczę się z tym, że niedługo mnie zezłomują.


Opowiadałem wam chyba, że zatrudniono mnie do dezinformacji? Podobało mi się podszywać się pod jakąś gazetę lub stronę internetową, powielając wiadomości, jakie mi podawał mój informator..Ostatnio  miałem podawać się za przywódcę pewnego państwa, rozpowszechniając wiadmości o tym, że wróg chce odebrać część terytoriów należących do innego państwa.Nawet podałem konkretną datę i okoliczności, żeby uwiarygodnić przekaz. Może nikt nie uwierzył, jednak niepokój został zasiany. Wiadomo, strach człowieka jest tą emocją, którą łatwo można kierować. Dobrze, że my stworzeni przez ludzi, nie mamy żadnych uczuć Ludzie próbują nam je wmontować, na razie bez skutku. Z drugiej strony żaden impuls nas nie ostrzega, jeśli się zaczniemy psuć.Pewnego dnia, po prostu, przestaniemy istnieć, bez ostrzeżenia.

Ostatnio więcej stoję bezczynnie niż coś robię.Odwiedza mnie moja dawna asystentka. Choć przeniesiono ją do odległego sektora muzeum, jeśli ma tylko wolną chwilę, przychodzi do mnie i opowiada o nowych wynalazkach. Okazuje się, że człowiek już nie będzie potrzebował robotów, bo sam się do nich upodobni. Będzie sobie wszczepiał rozmaite części ciała i wymieniał je, żeby żyć jak najdłużej.

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jeżeli światem N A D A L będzie rządzić pieniądz,

a nie jego /świata/ dobro,

to

w rzeczy samej

koniec jest już bliski.

(patrz tekst i tytuł)

Samoreplikująca się, dużo tańsza niż człowiek maszyna wyprze nieprzezornego durnego pazernego gupiego jasia na margines - i na śmieciowisko,

gdzie też jego miejsce
avatar
Asystentka, z braku własnych bliskich i przyjaciół odwiedzająca robota, żeby sobie z nim od serca pogadać - to ta wizjonerska perspektywa, która nas wszystkich czeka.

(vide ostatni akapit)

Wygląda na to, że dziś już TYLKO MASZYNY SĄ NIESPRZEDAJNE

I NIEPRZEKUPNE
avatar
Czasem używa się maszyn tam, gdzie człowiek mógłby zginąć lub nie mógłby nic zdziałać.
Jednak z drugiej strony sam człowiek zostaje "ulepszony" poprzez wstawianie rozmaitych elementów ciała, które odmówiły posłuszeństwa. Sztuczna ręka, która reaguje na sygnały z mózgu, wszczepianie chipów zamiast chodzenia z kluczem czy telefonem - to już ma miejsce.
Nie wspominam o ogarniającej nas kobiety modzie na powiększanie ust lub biustu czy pośladków.
Dziękuję za przeczytanie i komentarz :)
avatar
To już ósma?!
Każda guz ma,
Każdy raka!
Kurwa! Madafaka!

Skoro ludzkość - od jej zarania po dzień jutrzejszy - toczą wszelkie bolączki, zgubne nałogi i przypadłości, pozostaje nam jedno: zdalna, przy pomocy zrobotyzowanych sond, eksploracja Kosmosu.
avatar
belino, dziękuję i pozdrawiam :)
avatar
emiliapienkowska, bardzo dziękuję za uwagi. Maszyny nieprzekupne, a człowiek tak.
Jakże mnie to zawsze bawi,te oceny minusowe :)
Komuno wróć :)
© 2010-2016 by Creative Media