Go to comments- dziel i rządź (łac. divide et impera)
Text 239 of 254 from volume: okolicznościowe
Author
Genrenonfiction
Formprose
Date added2023-03-15
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views330

~~

Afera z zamieszaniem wokół osoby Jana Pawła II zbudowana została na wzór opowieści o `dziadku z Wermachtu` (Donalda Tuska), a głoszona przez Jacka Kurskiego przed wyborami na prezydenta RP w 2005 r. - czy też chocholim tańcu w kolejnych wyborach, na grobach smoleńskiej tragedii z rozbiciem samolotu.


W tamtych wyborach szło o przeciągnięcie na swoją stronę jak największej grupy elektoratu niechętnego Niemcom - pielęgnującego odwieczną wrogość w stosunku do nich, lub też hołubiący pamięć o II wojnie światowej w samym sobie, lub opowieściach rodzinnych.

Drugą grupę stanowili tzw. wyznawcy `religii smoleńskiej`, dający wiarę kolejnym - opętańczym wersjom - głoszonym przez `wybitnego` badacza katastrof lotniczych - Antoniego Macierewicza.


W obecnej kampanii wyborczej - oprócz podsycania niechęci do Niemców, czy prób reaktywacji `religii smoleńskiej`, PIS-owscy spin doktorzy dokładają cegiełkę świętości Jana Pawła II, która jest nienaruszalną wartością dla znacznej części wyborców, wywodzących się ze wsi i małych miasteczek.

Pozoranci patriotyzmu i chrześcijańskiej doktryny wiary, kolejny już raz pokładają nadzieję w haśle, że `ciemny lud` to kupi. Od nas samych zależy, czy zaliczymy się do owego ..`ciemnego luda`


Dziel i rządź - to naczelna zasada PIS-owskiej władzy, bałwochwalczo podporządkowanej swojemu prezesowi - Jarosławowi `Zbawcy` Kaczyńskiemu.

~~

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media