Go to commentsNa Czarno-Bialej Fotografii
Text 6 of 7 from volume: Okruchy
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2012-03-26
Linguistic correctness
Text quality
Views1890

W swej sukni wytwornej, srebrno grafitowej

Namalowanej jakby światłem Księżyca

Na fotografii czarno-białej, typowej,

Uwodzi urodą i gładkością lica.


Gdzie łamią się cienie, wyciągają smugi

A kształty jej pieszczą niteczki tkaniny

Tam nagle dostrzegam jakiś kolor drugi

I wzrok mój wraca do twarzy dziewczyny.


Choć gładka i chłodna w niebiańskiej piękności

W jej oczach dostrzegam ukryte wyznanie

Ze serce gorące, pragnące miłości

Schowało się tutaj, bo nie jest kochane.

  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
To bardzo piękny, iście romantyczny wiersz. Rytmiczny, rymowany dwunastozgłoskowiec. I wszystko byłoby w najlepszym porządku, gdyby nie liczne potknięcia językowe. Już sam tytuł jest zapisany wbrew wszelkim regułom ortografii. Dlaczego wszystkie słowa zaczynają się wielkimi literami? Tylko tytuły czasopism tak piszemy, o ile są odmienne. Np. "Na przełaj" piszemy tak, jak to wskazałem. Nie wiem, dlaczego suknia jest "srebrno grafitowa". Jeżeli jej część jest srebrna, a część grafitowa, to należało napisać "srebrno-grafitowa", natomiast gdy kolor jest jednolity, pośredni między srebrnym, a grafitowym, wówczas piszemy "srebrnografitowy". Znaki interpunkcyjne stawiane wybiórczo. Brakuje przecinków po wersach pierwszym i drugim we wszystkich strofach. Ostatnia uwaga. Średniówki we wszystkich wersach, z wyjątkiem wersu drugiego i trzeciego pierwszej strofy usytuowane są po szóstych zgłoskach, a we wskazanych wersach po siódmych, co trochę zakłóca rytm.
avatar
Umknęła mi jeszcze jedna uwaga. W ostatnim wersie strofy drugiej zamiast Wraca" należy wpisać "powraca", co zapewni stały rytm i właściwe miejsce średniówki.
avatar
Bardzo piękny wiersz.A takie stare fotografie mają niesamowity urok:)
avatar
Dziekuje za komentarze.
Troch wychodzi mi tu brak poswiecenia czasu na cyzelowanie jezyka, zgadzam sie ze wszystkimi uwagami, te duze litery, braki jezykowe to chyba wplyw dluzszego przebywania poza Polska. Czlowiek staje sie podswiadomie niechlujny ortograficznie. Nic tylko poprawic... Dzekuje janko. Dzieki calineczko.
avatar
Bardzo dobry wiersz.

Błędami się nie przejmuj. Przejdź na formę neutralną, tj. bez dużych liter i znaków interpunkcyjnych. Podobnie jak ja, używasz klawiatury bez polskich znaczków, toteż pisanie jest nieco uciążliwe, ale można się przyzwyczaić :)
avatar
Co piękności po urodzie,
Kiedy kasa u nas w modzie?

Wolisz już brzydulę,
Gdy bogatą ma matulę.

Jak ta piękność ze wsi,
Któż tam ją popieści,
Gdy już wszyscy wyjechali:
Grubi, chudzi, rudzi, mali ?
© 2010-2016 by Creative Media