Go to commentsPrawo Przyczyny i Skutku
Author
Genrepopular science
Formprose
Date added2012-04-09
Linguistic correctness
Text quality
Views3919


„W umyśle począkującego - jest wiele możliwości,

w umyśle eksperta – parę“

Shunryu Suzuki



Darek „Na granicy drogi...“, Warszawa 2011 rok

„Na granicy lęku stajemy w chwili, w której budzi się w nas pasja.

W sztuce improwizacji, jeśli pozwolisz sobie na kompletne puszczenie wodzy fantazji, jeśli pozwolisz się prowadzić, to aż do momentu, w którym nie poczujesz się zagubiony – nie będziesz zagubiony.

Co determinuje fakt zagubienia? Subiektywna ocena. Ocena bierze się z oderwania od rzeczywistości. Wszystko, co przeżywasz, co sobie wyobrażasz – w życiu przeżywasz TU i TERAZ. Cała przeszłosć, która dzieje się w Twojej głowie oraz cała przyszłosć odbywa się TU i TERAZ. Nie istnieje NIC poza TU i TERAZ.

Istnieje w naszej ludzkiej naturze CHCIEJSTWO, które nie pozwala się z tym pogodzić. Chęć zawładnięcia rzeczywistością, próba manipulacji rzeczywistością doprowadza nas prędzej czy później do punktu, w którym znów stajemy w obliczu nieprzewidywalnego.

Rytm wyznacza stale nowe ścieżki i rzuci nam w końcu wyzwanie, które trzeba będzie podjąć. Bo nie wszystko układa się zawsze tak, jak tego byśmy chcieli. Surfować na fali życia – to jest ścieżka TU i TERAZ. Kiedy fantazjujemy, ubierając TU i TERAZ w iluzje, damy się zaskoczyć nieprzewidywalnemu. I nie jesteśmy TAK NAPRAWDĘ w stanie wtedy niczego zrobić. Nieprzewidywalne poniesie nas z prądem rzeki i jedyne, co nam pozostanie, to zaakceptować zmianę.

Wszystko wydarza się TU i TERAZ. Na to nie ma argumentu. Kiedy pojawia się argument – już nie ma TU i TERAZ. Nie próbuj igrać z Rytmem. Nie próbuj doklejać niczego do prawdy. Nie próbuj wymyślać coraz to nowych kontrargumentów. Słowo ALE wyklucza wszystko, co się powiedziało, zanim się wypowiedziało ALE.

Przekorna natura zawsze będzie usiłowała przekupić rzeczywistość naszą fantazją, ale to już nie będzie prawda. Kiedy będziemy chcieli coś nagiąć, kontrolować, w końcu wrócimy do tego samego punktu. Punktu ZERO. Na koniec będziemy musieli pochylić czoła przed Matką Ziemią i zostawić wszystko oddając się w pełni życiu.

Te wszystkie iluzje, które doklejamy do TU i TERAZ są zbędne i ulegną w końcu zniszczeniu. Szczęście jest tylko TU i TERAZ. Szczęście to akceptacja tego, co jest. Z tej akceptacji powstaje KREACJA.

Miles Davis na temat fałszowania dźwięków powiedział: „Nie ma dwięków fałszywych. Dopiero następny jest fałszywy. Dopiero w momencie zauważenia fałszu w improwizacji – pojawia się fałsz“.

Błąd nie istnieje. Dzieci nie zastanawiają sie nad tym, czy coś jest słuszne, czy niesłuczne. Mają zaufanie do tego, co jest TU i TERAZ. Są stale w tym jednym miejscu – w chwili obecnej.

Moją życiową dewizą życiową jest „pozytywny brak poczucia obciachu“. Wszystko cały czas jest przed nami, wystaraczy umiejętność spojrzenia na to i wzięcia sobie tego.          Jeśli Ty podchodzisz do CZEGOŚ z dystansem, to owo COŚ również podchodzi do Ciebie z dystansem. Orgazm zjednoczenia się z życiem jest jednocześnie MAŁĄ ŚMIERCIĄ i ZMARTWYCHWSTANIEM – ciągłym umieraniem i odradzaniem się na nowo. Orgazm życia to pozwoleniem przeszłości odejść i odrodzenie się TUTAJ w teraźniejszości.

Kiedy nie ma chwili na zastanowienie się, kiedy kompletnie oddajemy się światu... to w tym oddaniu - przestaje istnieć czas, przestaje istnieć przestrzeń, manifestują się wszystkie  elementy natury, wszystkie żywioły, nastaje kreacja i stapiasz się z Wielkim Duchem... Z Wszechświatem... Z kobietą...

Dokładnie tak, jak czujesz - tak właśnie jest. Dokładnie to co widzisz, jest tym, co właśnie się wydarza. Zbudowanie w sobie  potężnej intuicji jest prawdziwą siłą. Intuicja bowiem zawsze wyczuwa tętno życia, wybijane przez Święty Rytm.

Instrumentem naszej świadomości jest INTUICJA.

Doświadczenia, podróże, cała historia mojego życia nauczyła mnie, że odnalezienie klucza do wrót nieznanego pojawia się w chwili, w której stajemy NA GRANICY DROGI“

Wypowiedź Darka z 21 października 2011 roku, Nowy Jork - Kraków

  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ciekawie poprowadzony wywód! Bardzo mocno zaakcentowane wartości to cechy tekstu, którego autorem jest mężczyzna... na końcu jest informacja na ten temat. Niektóre sformułowania są również bardzo dosadne, co dobitnie daje do zrozumienia, że jest tak a nie inaczej. Tekst jest do wielokrotnego czytania i to również jest jego wartością.
avatar
Życie wyłącznie w przestrzeni TU I TERAZ, bez oglądania się na chociażby wczorajszą? przeszłość i spozierania w stronę choćby jutrzejszego? jutra - dla człowieka czującego i myślącego jest niewykonalne, ponieważ być może tylko ta jedna jedyna "złota rybka" potrafi odciąć się od refleksji i uczuć, które za nami-ludźmi, jak tej rybki welon, potrafią ciągnąć się przez całe nasze życie. Recepta na przyjemne trwanie w nirwanie TU I TERAZ była ćwiczona i testowana przez tysiąclecia i OSTATNIO chyba już za pamięci epikurejczyków.
© 2010-2016 by Creative Media