Go to commentsKowalik
Text 8 of 29 from volume: Podpatrzone w Starej Hucie
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2011-03-08
Linguistic correctness
Text quality
Views3483

Kowalik


Lekko balansuje wśród gałązek, szybkimi skokami zmieniając miejsce swego żerowania. To w górę, to po chwili w dół. To znowu przeskakując na prawo lub na lewo, uwija się raz wyżej, raz niżej, po chropowatej korze drzewa. Przysadzisty, a zwinny, niewiele większy od wróbla, ostrymi pazurkami wczepia się w pień. Granatowo-szarym grzbietem osłania siwo-brązowe, wrażliwe podbrzusze. Krótko zadartym ogonkiem potrząsa bezustannie, jakby zamiatał powietrze za sobą. Postukuje to tu, to tam, co chwilę szybko uderzając dziobem, jakby odmierzał niespokojne sekundy upływającego czasu. Niczym mechaniczna zabawka, po chwili już jak mały dzięcioł, chociaż nie jest dzięciołem.  Jak miniaturowy kowal stukający cierpliwie młoteczkiem o kowadełko.

Nie wiadomo, czy w dzień znajduje choć chwilkę, aby odpocząć w gniazdku uwitym w małej dziupli wydrążonej wysoko w pniu, gdzie na przełomie wiosny i lata z otwartymi dziobkami czeka gromadka zgłodniałych dzieciątek.

Latem i zimą zawzięcie i pilnie żeruje w lasach i parkach miejskich. Pożywiając się, przynosi jednocześnie ulgę naszym drzewom, gdy obsiadają je kąśliwe owady głodnej i szarej codzienności.

  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Co tu pisać. Komentarz zawarty jest juą w ocenie cyfrowej.
avatar
Wrażliwość - tutaj na piękno niepozornego ptaszka - Pisarza i Poety, Jego miłość do Matki Natury są bezdyskusyjne. Wystarczy przeczytać kilka Jego pierwszych/lepszych tekstów.

Polacy /w tym polscy patrioci/ ze znajomości rodzimej ojczystej ornitologii mają P A ŁĘ na trzech szynach
© 2010-2016 by Creative Media