Go to commentsHomer i powietrze
Text 155 of 170 from volume: wiersze okolicznościowe
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2011-03-14
Linguistic correctness
Text quality
Views3481

Homer i powietrze


Na starość poznałem wreszcie Homera. Nie przypuszczałem, że to potomek dekabrysty, którego uwiodła polska mowa przyobleczona w postać lwowskiej hrabianki.

- Poezja jest naszym powietrzem - usłyszałem. Bez poezji człowiek umiera, nieświadom że oto nadchodzi śmierć, gdyż odbywa się to bezszelestnie. Gdy zauważy, że już umarł, za późno na cud  reanimacji. Tylko poprzez poezję dostępujemy cudu reinkarnacji.

Nie czujesz obecności powietrza, a jego nieobecność cię zabije. Nie czujesz, jak potrzebna do życia poezja, a bez niej zginiesz bezboleśnie.

Poddany  narkozie pogoni za kasą, władzą, sławą, innymi majakami świata, człowiek bez poezji jest jak małpa.

Homer ze Lwowa byłby chyba również malarzem, gdyby nie poraziła go wieczna sprzeczność pomiędzy światłem a ciemnością, w  której nie wiadomo jakim cudem mieszczą się wszystkie kolory na palecie świata.

Świat  bez poezji nie byłby nawet pustynią. Bez poezji świat byłby bezkresną próżnią.

  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Króciutki, ale jakże wspaniały tekst. Mógł być napisany przez osobę wyjątkowo wrażliwą, ale posiadającą rownież umiejętność filozoficznej refleksji nad otaczającą rzeczywistością. To jest to! Gratuluję.
avatar
Wielka sztuka - w tym sztuka słowa - to iluminescencja iluminacji
avatar
W tym świecie, 1/2 na 1/2 pogrążonym w drętwocie odwiecznego uśpienia, takie świecenie to oświecenie. Homer na stare lata łupie nam we wszystkich kościach
avatar
Dziękuję Emilio za przypomnienie mi tego dawnego tekstu, sięgającego po starożytność, a tak aktualnego.
avatar
jak na text starożytny, jest dość... nowatorski he he :)
bravo a0485878!
avatar
Dzięki Angeliko, za odkrycie nieznanego, tajnego szyfru autora tego tekstu.
avatar
Chyba Cię polubiłam, Tyś mój człek!
avatar
Angeliko, dzięki Ci, wyczuwam, że jesteś kobietą magiczną i poza niewątpliwymi walorami, masz ponadto dobry gust.
© 2010-2016 by Creative Media