Go to commentsFacet z Tumidaju
Text 217 of 255 from volume: Limeryki dolnośląskie
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2013-10-26
Linguistic correctness
Text quality
Views4495

Facet z Tumidaju


Mówił facet z Tumidaju,

Panny chętnie tu mi dają.

Potem w czasie bitki

O ładne kobitki

Danie w buźkę też w zwyczaju.


Tumidaj to wioska koło Sieradza.

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ano właśnie, Janku... Głupie chłopy, o baby się biją!!! Jak zwykle, u Ciebie, bardzo żartobliwie i trafnie.
avatar
Znakomite poczucie humoru :)
avatar
Wiele jest miejscowości ze śmiesznymi nazwami. Ciekawa jestem, skąd wzięła się nazwa Tumidaj.

Limeryk świetny!

W ostatnim wersie zamieniłabym słowo Danie na Branie: Branie w buźkę też w zwyczaju :)
avatar
Świetny limeryk!
avatar
Nawet nie wiedziałem, że jest taka miejscowość :)
Będę musiał uważać, kiedy bym przez nią przejeżdżał. Znaczy, uważać z komplementami do miejscowych tumidajek ;)
avatar
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytanie, skąd wzięła się nazwa Tumidaj. Wiem natomiast jedno, że na trasie Złoczew - Sieradz najpierw jest miejscowość Zapole, potem Próba, następnie Tumidaj. Jakaś logika w tych nazwach jest. A że w Tumidaju zatrzymał się na nocleg Napoleon I Bonaparte, więc może jakieś harce tam się odbywały.
avatar
Znalazłam w google cztery wsie o nazwie Tumidaj, jedno osiedle i dwie wyspy. Czyli, że ta nazwa nie jest unikatowa :)
avatar
Do Piórko:
Możliwe, że była podobna kultura w tych miejscowościach, co zostało uwiecznione w nazwie. Może w karczmach goście żądali miejscowego przysmaku o nazwie "tumi"? ;)
avatar
Nie tylko babeczki w Tumidaju nieźle dają :) - solidarni lokalnie panowie również nie pozostają tym facetom dłużni
avatar
Ponownie wszystkim dziękuję za komentarze.
© 2010-2016 by Creative Media