Go to commentsPożegnanie
Text 7 of 7 from volume: Myśli zapisane
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2013-12-02
Linguistic correctness
Text quality
Views2477

Zegar dawno wybił północ, myśli nie dają usnąć. Myślę o tym co było, co jest, co będzie. Za wiele wydarzyło się żeby stać na zakręcie. Iść dalej, przed siebie. Lepsze jutro, lepsze czasy. Zapomnieć o żalach - szczęście czeka. Razem czy osobno, każdy ma swoje Teraz. Decyzje podjęte - przeszłość jest, nie wymarzę jej. Pozwól mi żyć, bądź szczęśliwy! Pamiętaj, że byłam, jestem.

Zapominam, pamiętam o tym jak żyłam. Chwila zwątpienia w moje siły, zabrała cząstkę mnie. Teraz widzę w tym wszystkim sens. Nic nie dzieje się bez powodu, bądźmy sini i czerpmy z życia jak najwięcej, nie raniąc innych i niezapominając o ostrożności. Lecz czasem, warto oderwać się od realności, pozwolić na chwilę zapomnienia nie goniąc na oślep za idealami.

  Contents of volume
Comments (2)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Na pewno nie jest to proza poetycka, gdyż przeczy temu nie tylko treść, ale również narracja oraz sposób zapisu. Tyle w sprawie wartości literackich. Przejdę do poprawności językowej, Dziesięć, a praktycznie dziewięć wersów nie jest w stanie pomieścić popełnionych błędów. Wymienię więc te błędy. Rozpocznę od ortograficznych. "Niezapominając" piszemy rozdzielnie. Teraz zacytuję zdanie: "Decyzje podjęte - przeszłość jest, nie wymarzę jej". Tutaj przecież nie chodzi o marzenia, ale o wymazanie, więc należało napisać "nie wymażę".
Nie rozumiem, co znaczy zapis "bądźmy sini". Czy chodzi o to, żebyśmy byli sini, czy tez mamy być silni.
Brakuje przecinków przed: co było, żeby, czy osobno, jak żyłam, nie goniąc (5). Zbędne przecinki przed: przed siebie, zabrała, warto.
Podobne błędy poprzednio już wskazywałem. Ich dalsze popełnianie świadczy, że wskazywanie błędów nie ma sensu, gdyż autorka wie swoje, czyli popełniała, popełnia i będzie popełniać błędy. Dlatego oceny nie mogą być inne, jak wpisałem
avatar
Pauliinko, moim zdaniem jest to tekst z pamiętnika. A pamiętniki pisze się bardziej dla siebie. Bardzo rzadko są naprawdę interesujące, bo łączy je jedno: nasze codzienne życie. Codzienność nie jest interesująca. Czytamy pamiętniki znanych ludzi nie dlatego, że piszą o swoim codziennym życiu, ale raczej po to, aby dowiedzieć się o innych, ciekawych wydarzeniach. Szukamy w nich czegoś oryginalnego. A jeśli są to myśli podobne do naszych, to zapakowane w taki sposób, że wyglądają świątecznie. I to nas wtedy cieszy, jakbyśmy dostali świąteczny prezent.
© 2010-2016 by Creative Media