Przejdź do komentarzyO Franku i Geni spod PiSza
Tekst 136 z 255 ze zbioru: Najnowszy zbiór limeryków
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2024-02-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń161

O Franku i Geni spod Pisza


Tłumaczył Franek spod PiSza Geni,

że nasz prezydent jest teraz w Kenii,

w sercu stolicy Nairobi.

Jeśli pytasz, co tam robi,

chce na Kenijkę Agatę zmienić.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Podobno Agata już przed wyborami Anżeja na prezydenta... ale dobra, to są ich prywatne sprawy.

Janko, może zamiast "zmienić" (niezbyt tu pasuje, jeśli chodzi o wymianę): swoją/żonę/Polkę zamiemnić.
avatar
Chciał zamienić Duda
Siekierkę na cuda
Kenijki zamiast na kijki??
avatar
PS. Literówka u mnie się wcisnęła. Powinno być, oczywiście: "zamienić".
avatar
Pani Emilio i Hardy, bardzo dziękuję. Hardy, rozważałem taką ewentualność, ale wówczas wers miałby o jedną głoskę za dużo. Brałem też pod uwagę zamianę Agaty na żonę i wówczas zgłoski by się zgadzały, lecz uznałem, że dookreślenie imieniem jest bardziej zasadne.
Ja kiedyś zamieniłem blondynkę na brunetkę, ale gdybym tylko zmienił, efekt byłby ten sam.
avatar
Wiesz Janko, dzięki Twojemu limerykowi zauważyłem, że "trans chromatofilia" (nawet nie wiem, czy to pisać razem, czy osobno) - termin, który na liście nietypowych aktywności seksualnych możesz odszukać w starszych wydaniach publikacji Lew-Starowicza, już zniknął z Internetu. Taka ciekawostka i miara czasu. "Coś się zmienia, coś się zmienia", jak w piosence.
No to niech coś się zmieni: niech Dudzina odzyska głos, a Duda niech też się zmieni. Bo ja mu przecież tak dobrze życzę. Najlepszego, ale to Tobie Janku.
avatar
Leo, serdecznie dziękuję. Być może kenijska kuracja pomoże i odzyska głos.
Na pewno piszemy łącznie, podobnie jak transatlantyk, transpozycja, transplantacja.
avatar
Leciał Duda do Afryki
W świat Afryki dziki,
Żebyś czytał o tym w Wiki,
Pisał śmieszne limeryki!
avatar
Belino, dzięki.
© 2010-2016 by Creative Media
×