Go to commentsTrzej muszkieterowie (BRA-MA-MIO)
Text 171 of 255 from volume: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2015-08-21
Linguistic correctness
Text quality
Views3983

Trzej muszkieterowie

(BRA-MA-MIO)


Trzej muszkieterowie z kraju nad Wisłą

bój wiodą o piękną mowę ojczystą.

Jerzy jest brodaty,

Andrzej zaś wąsaty,

a Jan to ma zawsze twarz promienistą.

  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
No tak ostatni muszkieterowie chyba:) Dobre BRA - MA - MIO :) Pozdrawiam :)
avatar
Inspiracją do napisania tego limeryku było otrzymanie zaproszenia na spotkanie z prof. Bralczykiem, które odbędzie się 4 września. Jakoś tak samoistnie nasunął mi się pomysł, by trójkę autorów książki "Wszystko zależy od przyimka" nazwać muszkieterami polskiego językoznawstwa. Ucieszyłem się na to spotkanie, gdyż będę miał okazję poznać bezpośrednio ostatniego z tychże muszkieterów. Andrzeja Markowskiego poznałem około 40 lat temu, gdy asystował prof. Mieczysławowi Szymczakowi podczas kilkudziesięciu godzin wykładów, a potem prowadził ćwiczenia i dawał zaliczenia. Mam wpisy w indeksie młodziutkiego, jeszcze bez wąsów, mgra A. Markowskiego. Jakieś trzydzieści kilka lat temu poznałem we Wrocławiu prof. Jana Miodka i ta znajomość oraz bliskie kontakty trwają do dzisiaj. Napisał nawet piękny wstęp do mojego tomiku "Wrocławskie spotkania". No i teraz nadarza się okazja, by poznać ostatniego z nich, ale pierwszego alfabetycznie, czyli Jerzego Bralczyka. Nie miałem okazji do bezpośrednich z nim kontaktów, mimo że urodziliśmy się i wychowaliśmy na Mazowszu około 50 km od siebie. Wszyscy muszkieterowie są młodsi ode mnie, z tym że J.M. o 20 dni, J.B. o rok, a A.M. o dwa lata.
avatar
No to bardzo sympatyczny gest:) Życzę zatem miłego spotkania:) Pozdrawiam :)
avatar
M<am nadzieję, że dochowają się potomków w walce o piękno i czystość naszego języka.

Trochę zasług "na niwie" przypisz i sobie, Janko.
avatar
Atram i Hardy, bardzo dziękuję za komentarze.
© 2010-2016 by Creative Media