Go to commentsCzy prawica czy lewica?
Text 214 of 255 from volume: Zlepek klepek
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2015-08-29
Linguistic correctness
Text quality
Views2753

Taka widać polska dola 

że cierpimy na `pomiędzy` 

to przyczyną jest problemów 

i powodem naszej nędzy 


między wschodem a zachodem 

kraj nasz od pokoleń leży 

to prowadzi do frustracji 

tak dorosłych jak młodzieży 


długo żeśmy się miotali 

między sierpem między młotem 

chociaż wolność zawitała 

dla większości to krew z potem 


wnet wybory więc wybierzmy 

dla przyszłości dla pieniędzy 

nie lewicę nie prawicę 

lecz tak jakoś gdzieś pomiędzy

  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Co zasiejemy...to i zbierzemy...
Z podobaniem :) :)
avatar
ot prawda, zawsze tylko na obiecankach się kończy ...przy korycie lud nie liczy się
avatar
Było na czasie i ciągle jest na czasie...
Zastanowiłbym się, czy nie popracować jeszcze nad 3. wersem w 2. strofie i 4. wersem w 3. strofie. Niby wszystko poprawne, ale przy czytaniu są jakoś... ciężkie, jakby z wysiłkiem wstawione.
avatar
Odpowiedź jest prosta
Nie wybierać nigdy
Czerwonego łotra.

Czytałem z ciekawością .
avatar
Raz ci odpowiem politycznie, Rozarze - twoje obsesje i skrajność, wypowiadane w prawie każdym komentarzu, są po prostu monotonne, nudne - jak wszystko, co powtarza się na jedną nutę.

A jeżeli już wspomniałeś o "łotrach" - ja nie wybieram łotrów. Obojętne, czy to łotr czerwony, biały czy czarny. Przymiotnik polityczny nie jest ważny. Taki ktoś jest po prostu łotrem. Każdy zaś normalnie myślący niech wybiera według własnych preferencji politycznych, byle właśnie nie łotra.

Chyba że dla ciebie każdy o lewicowych poglądach jest łotrem. Ale to już twój problem.

I tyle. Nie zacząłem dyskusji, tylko odniosłem do twoich ciągłych, politycznych objawień.
avatar
Hardy - oczywiście że uważam że czerwony to łotr.
I nie jest to obsesja - tylko potrzeba chwili z racji na tolerancję w tym względzie .
Przypominam że komunizm był znacznie bardzie krwiożerczy niż faszyzm a mimo to nie został podobnie potępiony. Ba ! nawet nie został poprawnie potępiony. Dlatego w Polsce pokutują jeszcze partie post komunistyczne co jest NIEZWYKŁE. To tak jakby akceptowano i uznawano za normalne partie post-faszystowskie. Chyba widzisz teraz że mam prawo tępić obecną demagogię .
avatar
Tekst poprawny i politycznie, i literacko, i składniowo. Nie podoba mi się jedynie to, że odstąpiłeś od stosowania znaków interpunkcyjnych, a w konsekwencji od wielkich liter po kropkach. A w tym teście aż prosi się, by te znaki stosować, jak robiłeś to zupełnie przyzwoicie w tekstach poprzednich.
Odniosę się do wypowiedzi Hardego. No cóż, obsesja to chyba choroba nieuleczalna. A pogromca czerwonych łotrów powinien się na coś zdecydować: "post komunistyczne", "post-faszystowskie". Obydwa zapisy są niepoprawne, więc można wybrać wariant trzeci, czyli poprawny i napisać te słowa łącznie.
avatar
Ładnie, zgrabnie i na temat :)
avatar
Oczywiście przyznaję rację z tymi post -...
Trochę lekceważę poprawność pisowni w postach - sens jednak jest wyraźny i logicznie uzasadniony .
avatar
zawsze pomiędzy, trudne wybory,,
avatar
Chadecjom jezdym :-D :-D :-D
avatar
Wybierajmy czyli ani białe, ani czerwone? jakby takie... różowe??
avatar
Dość już mamy
swej psiej nędzy -
wybierzemy wór
pieniędzy,
wybierzemy
my dolary.
Porzucimy
dom swój stary,
polecimy
na zmywaki -
gorzki nasz los taki.
avatar
chociaż wolność zawitała
dla większości to krew z potem
© 2010-2016 by Creative Media