Go to commentsGENETYCZNA LOTERIA
Text 127 of 236 from volume: Sami swoi
Author
Genrehumor / grotesque
Formpoem / poetic tale
Date added2015-09-22
Linguistic correctness
Text quality
Views2746

GENETYCZNA LOTERIA 


blade myśli blada skóra blade słowa 

kontynentu blada przeszłość blade plamy 

w bladych sercach blada miłość blade lęki 

solidarny kosz na żniwa zasmarkany 


wdycham niebo od błękitu do granatu 

przez purpurę pomarańcze w głąb cytryny 

i tak myślę że nas Ojcze raczej z mąki 

tych z Orientu i nie tylko pewnie z gliny 


więc się geny obawiają pochodzenia 

chociaż wpadki i wyjątki egzotyką 

zachwycają fotografa i przechodnia 

durak ze mnie! brak puenty - strzał donikąd!


  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Proszę się nie przerazić, że moja satyra zmieniła miejsce, ale otrzymałem prywatną wiadomość, że zrobiłem błąd. Dziękuję za dyskrecję.
avatar
Nie był to strzał do donikąd. Zauważenie tragedii i braku solidarności. Dokąd ten świat zmierza...
Niesamowita pierwsza część. :)
avatar
Czy za "kontynentu bladą przeszłość" mają płacić wszyscy solidarnie?
Solidarność Niemcy pokazały w Nord Stream II.

I to nie brak solidarności, to wyciąganie wniosków z "integracji" na Zachodzie - getta w Paryżu, Sztokholmie z płonącymi samochodami, "sharia zones" w UK.
W Warszawie, Pradze czy Budapeszcie tego nie ma i ludzie tego nie chcą po prostu.
avatar
Mocne i bardzo smutne niestety. Ilu ludzi tyle opini i poglądów.Złotego środka nie ma:( Pozdrawiam :)
avatar
Jesteś bardzo wrażliwym, nie tylko poetą kaska137 - dzięki :)


Gorzki, szanuję Twoje poglądy, chociaż zbyt wiele w nich uproszczeń i resentymentów. Czy mnie to dziwi? Nie, to typowo polskie. Mieszkam trzydzieści lat w Niemczech i powiem Ci szczerze, to naprawdę fantastyczny naród.

Dlaczego wracacie ciągle do przeszłości i do wojny? Czy to będzie ciągła przyczyna na usprawiedliwianie własnych słabości? Dlaczego zrzucacie wszystko na Żydów, kiedy coś się sypie.
Za rządy też nie odpowiadacie i za ich błędy. Tego nie mogę zrozumieć.

Jak już niejednokrotnie pisałem, solidarność to nie tylko doić i wymagać. Wiadomo, że prasa rodzima nie trąbi, że corocznie dostajecie plus 10 miliardów netto, natomiast Niemcy minus 10 miliardów. Dane statystyczne dostępne w internecie.

Na pomoc dla trzeciego świata i uchodźców, Polska nie dała ani centa! Nawet Grecja dorzuciła się ile mogła. Chcecie tylko konsumować i stawiać warunki?

Widziałeś getta cygańskie w Polsce, polskie w UK, albo w USA? Chcesz je zobaczyć, podrzucę Ci parę adresów internetowych, a jest ich setki (tych adresów) o ile nie tysiące.

Europa Wam tego nie zapomni, co obecnie się dzieje. Izolacja to najsmutniejsze uczucie.
avatar
Oto kilka przykładów z internetu, czy mam również wszystkich do jednego wora? - gorzki.
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=3XH8JZmRSE4
https://www.youtube.com/watch?v=icDHmjEDG7c
https://www.youtube.com/watch?v=VGgxKZAyKII
https://www.youtube.com/watch?v=STUgsy9PiIQ
https://www.youtube.com/watch?v=KrDG9NMzqi4
https://www.youtube.com/watch?v=5FF3bsMk_Mc
avatar
Martinie, nie wiem o jakich resentymentach mówisz.
Nic nie napisałem o wojnie i wracaniu do przeszłości.
"kontynentu bladą przeszłość" zrozumiałem bardziej jako całość historii
od średniowiecza do obecnych czasów, kiedy Europa walczyła z muzułmańskim najeźdzą z południa
i czasy kolonialne, w których Polska nie brała udziału.
Francja i UK po części płacą za to, bo mają u siebie dużo imigrantów z niegdysiejszych kolonii.
Czy Polska musi solidarnie ponieść konsekwencje kolonializmu?
Gdzie wspomniałem coś o wojnie w swoim komentarzu (bo pewnie chodzi Ci o II WŚ)?
Czy czymkolwiek coś usprawiedliwiam? Napisałem coś o Żydach?

Zauważam jednak, że piszesz o Polakach - wy. Mam rozumieć, że czujesz się już bardziej Niemcem?
Wiem też, że Niemcy czują się dojną krową Helgą w UE.
Po części to prawda, bo najwięcej się dokładają. Z racji też tego, że są najludniejszym krajem w UE.
Z drugiej strony to raczej inwestycja, bo to właśnie Niemcy grają pierwsze skrzypce w Unii
i mają największy wpływ na nią.

Co do solidarności - umowa z Rosją w sprawie Nord Stream II ją pokazała. Hipokryzja pełną gębą.
Polska dzięki byciu w Unii skorzystała, nie zaprzeczam. Impuls do rozwoju.
Jednak dzięki decyzjom na szczeblu unijnym wiele jest na minus.
Udupienie polskich cukrowni, bo za dużo produkowały?
Dziś część cukru sprowadzamy... hmm... z Niemiec? Kto tu zarobił?
Polskie rybołóstwo cofnęło się w rozwoju - unijne ograniczenia połowów na Bałtyku.
Skąd importujemy?
Stocznie w Polsce upadają, bo nierentowne, a w Niemczech jakiś rozkwit?
Państwa z energią opartą na atomie narzucają kolejne pakiety klimatyczne.
Czyżby chęć wasalizacji tych uzależnionych od węgla?
Polskie górnictwo ma się kiepsko, jednak kiedy kopalnie trafiają w prywatne ręce nagle przynoszą zyski.
avatar
Wielkie ulgi podatkowe dla sieci handlowych z Zachodu i upadek polskiego handlu detaliczengo.
Kto zyskuje - kilka przykładów:
- Lidl, Aldi, Kaufland, Real (Niemcy),
- Tesco (UK),
- Intermarche (Francja),
- Biedronka (Portugalia).
Z krajów "nowej" Unii to Polska ma największy rynek, to Polskę można wydoić najbardziej.
Nie mówię, żeby tych sklepów nie było, tyle że nie powinny mieć żadnych ulg. Z jakiego powodu?
Chcą zarobić, niech płacą podatki, tak jak inni.

O tym, że Polska nie pomaga krajom 3-go świata, to chyba wiesz z niemieckich gazet.
Jest wiele akcji charytatywnych, które zbierają pieniądze, tak jak i w innych krajach.

Widziałem getta cygańskie w Polsce. Polaków, którzy mieszkali, bądź mieszkają w UK znam. O amerykańskich słyszałem i czytałem.
Nie słyszałem i nic nie wiem, żeby ktokolwiek z nich robił jakiekolwiek zamachy, czy zabijał żołnierzy w stolicy kraju,
do którego pojechał. Podsyłasz filmy o patologii czy o bezdomnych. Margines, którym większość gardzi.
Jednak nie słyszałem, żeby tłumnie palili samochody, obrzucali kamieniami, koktailami mołotowa policję czy straż pożarną.
Nie wychodzą na ulicę, żeby wprowadzić np. "katolicyzm dla UK" a pochody typu "Europe is the cancer, islam is the answer" są dosyć częste.
Jeśli nie widzisz różnicy, to nic nie poradzę.
avatar
Gdybym czuł się Niemcem, nie byłoby mnie na Publixo, nie potrafiłbym wierszować. Co do mentalności, owszem uległa wielu zmianom.

Dlaczego Polacy nie są lubiani w UK? Czy to rzeczywiście tylko margines? A jeśli tak, to widzisz, co oznacza wszystkich do jednego wora.
Było już sporo demonstracji Polaków w UK, ale nie są solidarni, toteż zasięg tych demonstracji jest marginesowy. Mógłbym powiedzieć, komu się nie podoba wynocha do ojczyzny...

Gdyby wszyscy muzułmanie byli tacy, jak się ich postrzega w Polsce, Niemiec już by nie było, albo panowałaby tutaj wojna domowa. Nie jestem zauroczony islamem, widzę zagrożenia, ale przede wszystkim staram się, dojrzeć w człowieku to co pozytywne. Może jestem naiwny, czas pokaże.

Zresztą, niewiele mamy do powiedzenia w tym całym bałaganie. Brak niestety konkretnych scenariuszy, a czas nagli. Putin ma rację, trzeba poprzeć Asada, przynajmniej w fazie przejściowej. Inaczej grozi (nie tylko Niemcom) muzułmański potop.


Dzięki za wyważone słowa i merytoryczną dyskusję.
© 2010-2016 by Creative Media