Go to commentsPRZEDWYBORCZE PORADY (1)
Text 128 of 236 from volume: Sami swoi
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2015-10-03
Linguistic correctness
Text quality
Views2524

PRZEDWYBORCZE PORADY (1) 


nie wystarczy pseudo-gracja w zgrabnym koszu 

prezesowskie malowanie gięcie blaszek 

trudno zmienić muchomora w borowika 

trudno wynieść suterenę nad poddasze 


toteż błagam PIS-korniki nie PIS-kujcie 

od PIS-kania nie przybędzie w kraju wina 

żeby drążyć trzeba wiedzy i wyczucia 

żeby drążyć trzeba pozbyć się Putina



  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Proszę bardzo! POzbądź go się, autorze, befana ci nie broni, a nawet cię wesprze ;)

"Chadeczka" po linii Konrada von Adenauera ;-)))
avatar
Bardzo podobają mi się PIS-korniki i PIS-kania.
Natomiast słowo "pseudogracja" należy pisać łącznie, podobnie zresztą jak pseudoartysta, pseudointeligent itp.
avatar
Wybacz janko, kolejny raz zawiódł mnie Googl-owski
słownik ortograficzny :(
avatar
Nie jestem PIS-kornikiem, jednak odnoszę wrażenie, iż apel też jest w moim kierunku. Jak pisałem niedawno, wyrosłem z bycia "młodym, wykształconym z dużego miasta", który chcąc być trendy uwielbiał partię miłości. Naiwność piaskownicy. Całe szczęście mam tę przypadłość, że za dużo myślę i uczę się na błędach. Żenująca propaganda na mnie nie działa. Medialni pseudoeksperci z pseudodziennikarzami nadają się do kabaretu. Ostatnie miesiące tylko to potwierdzają.
Odmawiasz ludziom o odmiennych poglądach ich wyrażania?
Tak przynajmniej zrozumiałem "nie piskujcie". Jakoś przez mniej więcej 9 lat hejt na pis nikomu nie przeszkadzał. Teraz punktowanie ośmieszającej się coraz bardziej platformy boli? Platformiany folwark rodem z PRL całe szczęście dobiega końca.
avatar
Wszystkie przedwyborcze porady,tylko prowadzą do zwady. I nie ma znaczenia,kto jakie ma poglądy.
Napisałeś naprawdę wybornie i te Pis-korniki i Pis-kania - rewelka:)
Pozdrawiam :)
avatar
Naprawdę dobre! Najbardziej przypadło mi do gustu ostatnie stwierdzenie.
avatar
Tak jak twierdziłem pióro autora jest sprawne .
Tyle że autor nie jest zorientowany. Kładzie się tu cieniem brak wiedzy z najnowszej historii współczesnej oraz brak wnikliwości w ocenie tego co się w kraju dzieje.
Te PiS- ki są wyrazem sprzeciwu i walki przeciwko
- kłamstwom medialnym - powszechnej manipulacji
- zbrodni smoleńskiej
- hańbie tegoż śledztwa
- ofiarom skrytobójczo zamordowanym ( świadkom smoleńskim)
- wielu aferom nadużyciom - ogromna ilość
- zatajaniu historii w mediach i szkołach
- wprowadzaniu obcych nam wartości
itp.
CZY TO MAŁO !!!
Masz tupet nazywać PiS-kami wołanie o prawdę .
avatar
Cały czas byłem przekonany, że świetnie orientuję się w politycznej rzeczywistości, ale jeden z zacietrzewionych tropicieli platformerskich zbrodni wie dużo więcej. Dlatego też, by nadrobić edukacyjne braki, chętnie bym przeczytał listę skrytobójczo zamordowanych świadków smoleńskich.
A jestem przekonany, ze taką listę ma.
avatar
Proszę - nie tylko świadkowie smoleńscy i nie wszystkie zgony. Materiał ogólnikowy szczegóły są jeszcze ciekawsze.
https://www.youtube.com/watch?v=OXP0JNvkAkg&feature=iv&src_vid=HPiLPfPDyoI&annotation_id=annotation_9002
avatar
No właśnie ta polityczna orientacja - Janko
Wybacz ale przeoczyłeś wiele ważnych zdarzeń.
avatar
Jak widzę, przedwyborcze nastroje nabierają wyrazistości i temperamentu. Jako obserwator, staram się być obiektywny, korzystając z online źródeł.

Szczerze mówiąc, nie zazdroszczę Wam wyboru. Retoryka przedwyborcza żenująca, programy naiwne i nie do zrealizowania. Temat PIS to przypadek. Inspiracją były ostatnie wywiady z prezesem. Ten polityk przejmie władzę (niestety), co zaowocuje Polską Koreą Północno-Kościelną. Brrrr!

Gorzki, jestem demokratą pod każdym względem (nie mylić z anarchistą). "Nie piskujcie = nie pyskujcie", co nie oznacza "gęby w kubeł".

Gdybym musiał wybierać, postawiłbym na ruch Kukiza. Przynajmniej nie obiecuje gruszek na wierzbie. Co do programu - inny.

Dziękuję za liczne głosy w dyskusji. Nie często miałem taką frekwencję.

Serdeczności
avatar
Zwłaszcza z serwowanymi minusami. Nie tyle merytorycznymi, co "dokopującymi" tym, z którymi się (znowu) pożarło... Fajnie ;-)))
avatar
Marcusie - Wszystko wszystko wymaga racjonalnej oceny.
Kukiz - sądząc po ilości czasu antenowego przez ostatnie 25 lat oraz obecnie - należy brać pod uwagę powiązania Kukiza ze służbami ( wysoce prawdopodobne ). Zaręczam że czas antenowy wielu by chciało. A dają tylko najważniejszym.

Obietnice PiS-u :- 500 złoty na dziecko to i tak zapewne 10 % świadczeń niemieckich na rodzinę .
To ważne - bo wyludniamy się i nie chcemy powielić kłopotów Niemieckich.

Wiek emerytalny- W czasie gdy Tusk podniósł do 67 to Merkel obniżyła do 63 lat
http://pressmix.eu/2015/05/11/niemcy-obnizyli-wiek-emerytalny-do-63-lat-a-polacy-wciaz-beda-pracowac-do-smierci/

Ważne byś nie ulegał sugestiom. A że ulegasz - Ty i wielu wielu ludzi -mogę to w prosty sposób udowodnić - o ile będzie wola uczciwej rozmowy.

-
avatar
Nie przybędzie w Polsce wina,
Nie przybędzie miodów.
Jakaż tego jest przyczyna?
Bo Polacy dali chodu
Z tego raju chłodów??

Mrozi z Wschodu
I z Zachodu,
Czy z prawicy,
Czy z lewicy,
Wieje też z Brukseli -
Wszystko diabli wzięli :(
© 2010-2016 by Creative Media