Go to commentsSen
Text 3 of 19 from volume: Grafolandia - kraina wątpliwości.
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2016-03-12
Linguistic correctness
Text quality
Views1921

Śniły mi się wiersze wasze, takie czarne, smutne. Bałam się, uciekałam, a one, jak muszki mnie obsiadały .

Oblepiały usta, oczy, wołały: kochałem, zostawiła, odjeżdżam, bo mnie nie chce. Przekrzykiwały się, a każdy ziajał jakąś goryczą. Bałam się strasznie, bo nie dawały się odrzucić. Krzyczałam bezgłośnie, a one dotykały mnie, przyklejały się do rąk i ust.

Z bezsilności zaśmiałam się głupio histerycznym śmiechem. Zamarły strwożone, patrzyły na mnie, jeszcze ruszały tymi swoimi mackami przenośni, ale były bardzo zdziwione. Zabawnie wyglądały te ich zaskoczone gęby. Nie wytrzymały i uciekły. Wtedy zobaczyłam, że jeden został. Przyglądał mi się uważnie, był taki mały, ale tak przepełniony goryczą, że wyglądał jak balonik. Mrugnęłam do niego - podskoczył, pomachałam ręką, pokazałam, że ma podskoczyć wyżej, podfrunąć.

Kiwnął głową, że nie. Otworzyłam okno i wtedy wiatr porwał go ku słońcu. Poleciał unoszony wiatrem. Rozjaśniał i mienił się w słońcu nieznanym blaskiem. Jest piękny pomyślałam.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Oczywiście, że śmiech o-c-a-l-a :) Sprzątaczka, która na Greenpoint założyła 1. gabinet śmiechu, zarobiła kupę kaski, za którą skończyła z wyróżnieniem psychologię behawioralną na West Point... i do dzisiaj tam to sobie wykłada :)
avatar
Bieda - niestety, niestety - w tym, że każdy balonik im bliżej Słońca, tym mniej ma szans na przetrwanie. Różnica ciśnień i temperatur - to ta lokomotywa wszystkich procesów fiz.chem.biol.astronom.

Metapoezja ma się w tej Twórczości znakomicie
avatar
Przypomnijmy: metaliteratura zajmuje się sobą, czyli rozważa problemy, o czym?, jak?, komu? i po co pisać? /m.in. wiersze/ ?

O czym pisać? O męczliwej ogranej karuzeli "ona odeszła" a "on nadszedł"? (patrz kolejne akapity)
© 2010-2016 by Creative Media