Go to commentsu jubilera
Text 2 of 15 from volume: człowiekowi
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2011-08-05
Linguistic correctness
Text quality
Views2903

cierpienie uszlachetnia


byłam kamieniem

jestem klejnotem

lgnę do szyby w gablocie

obślizgłą i obleśną gładkością swej struktury

ślinię się na widok prawdziwego życia

i duszę

zachłystując się powietrzem


potem oglądającym mnie lśnię

z wdzięczności za odurzenie

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Niesamowite spostrzeżenia. Ciekawy wiersz. Pozdrawiam.
avatar
O poezji nie ma tutaj mowy.
avatar
Bardzo dobry wiersz. Pozornie bardzo prosty, ale ma w sobie wiele poezji oraz wyzwala silne emocje.
avatar
To prawda, pan Janko, jeśli pisze, pisze obszerny komentarz. Ja chcę uzmysłowić Państwu, że nie ma tutaj poezji, że znaleźć można ją na palcach jednej ręki. Jestem czytelnikiem, zachowuję się jak czytelnik: TAK - NIE. Twój argument nie jest pozbawiony sensu, jednak napiszę, że w stosunku do moich "ocen" lokalni poeci zachowują się daleko od poprawności.
Poczytaj.
pozdm.
avatar
Kathrin, Ty mnie znasz ! Wszystko w temacie. Dziękuję Ci.
avatar
Lawina prowokuje, też dobrze.
avatar
regina, janko , wrzos10, dziękuję Wam za miłe przyjęcie do grona, potem już choćby potop...:)
avatar
wspaniale jest znaleźć takie klejnoty - niekoniecznie u jubilera - lśnij, Estero, ile masz sił !
avatar
Zanim trafisz do gabloty jubilera /jako oszlifowany brylant/, trzeba wcześniej przejść wszystkie męki obróbki skrawaniem.

Tylko wielcy znoszą je /mimo widocznych strat!/ bez żadnego uszczerbku.

Ba! Tylko na nich /tych mękach/ zyskują!

Paradoks bilansu, w którym poniesione koszta per saldo generują same zyski
avatar
Cierpienie uszlachetnia (patrz 1. wers) niestety jedynie tych szlachetnych.

Nieszlachetni pod wpływem zadawanego bólu /tej obróbki szlifierskiej/ , mówiąc kolokwialnie, bardzo szybko pękają i, by uchronić się przed dalszym cierpieniem, potrafią wydać własną matkę.

Czym jest brylant? Martwym kamieniem?
© 2010-2016 by Creative Media