Go to commentsO upadku Białego Kruka
Text 255 of 255 from volume: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2016-10-24
Linguistic correctness
Text quality
Views3198

O upadku Białego Kruka


Pryszczaty Franek z przysiółka Drwały

wysłał dziś w eter news niebywały:

W blasku ogni, w petard huku

Biały Kruk poległ na bruku.

Ze śmiechu dudy mnie rozbolały.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Brak komentarzy może sugerować, że treść limeryku nie została zrozumiana. Informuję więc, że Wydawnictwo Biały Kruk przed kilkoma dniami nadało tytuł patrioty roku Antoniemu Macierewiczowi. To krakowskie wydawnictwo jest sponsorowane przez Polskę Grupę Zbrojeniową. Wydaje ono m.in. książki Jana Pawła II, ale również prof. Andrzeja Nowaka, prof. Krzysztofa Szczerskiego, ks. prof. Dariusza Oko, Antoniego Macierewicza i Janusza Szewczaka.
Na stronie internetowej wydawnictwa czytamy: "Biały Kruk to wydawnictwo, a zarazem księgarnia religijna gromadząca najbardziej wartościowe pozycje literatury katolickiej. Oprócz książek natury religijnej w swoim asortymencie posiada interesujące książki patriotyczne, traktujące o najważniejszych wydarzeniach w historii naszego państwa".
avatar
Świetnie, Janko :)

Zrozumiałam, ale dopiero dzisiaj przeczytałam :)

W rzeczy samej,"Biały Kruk" okazał się wyskubaną kaczką.
avatar
Faktycznie, dudy mogą ze śmiechu rozboleć :)
Trzeba zmienić znane powiedzenie na "W Białym Kruku nikt nie powie, że białe jest białe, a czarne czarne" ;)

... i dlatego zrobili literówkę w nazwie swojej nagrody. Prawidłowo brzmi "partiota roku".
avatar
Jakie wydawnictwo, taki i nagrodzony (przynajmniej tak wynikałoby z opisu). Wyraźnie widać, że słowo "patriota" znacznie zmieniło swoje znaczenie - teraz określa, jak się zdaje, coś z pogranicza jednostek chorobowych.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Adk, masz rację, obecnie można byłoby mierzyć iloraz inteligencji w patriotach. Nie wykluczam oczywiście liczb ujemnych.
avatar
Nie sądze,aby ktokolwiek z tego forum zacnego nie rozumiał limeryków,ale też Hardy jest zbyt hardy jak dla mnie,ponieważ czarne kruki istnieję i na dodatek mogą dziobać.
avatar
A tak w ogóle to dlaczego nie ma ocen pod moim tekstem,tak pytam grzecznie:)
© 2010-2016 by Creative Media