Go to commentsBiały orzeł
Text 4 of 7 from volume: OneShot
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2016-12-26
Linguistic correctness
Text quality
Views1495

Biały orzeł przysiadł na kamiennym parapecie starego, zniszczonego okna. Drewniana rama pamiętała czasy ciężkie i pełne cierpienia. Pokój nosił ślady rozpaczy i niczym nieukojonego bólu. Ściany pokryte starymi i niewidocznymi już plamami krwi, której nigdy tutaj nie było, tworzyły atmosferę ludzkiej niedoli. Młoda kobieta stała nad białą kołyską, nad którą wisiała kolorowa karuzela z pozytywką; wydobywająca się z niej wesoła melodia w tej chwili brzmiała niczym pieśń pogrzebowa. Pod małym kocykiem spoczywało niegdyś dziecko; dusza zabrana zbyt wcześnie. Wyrwana z kochających rąk, kochającego serca. Jego duch odszedł już dawno, ale w każde Święta zdawał się być z kobietą; z matką, która nigdy nie pogodzi się z jego odejściem. Na niebie pojawiła się pierwsza gwiazda, a pokój wypełniła kolęda, głośna i wyraźna, lecz nieistniejąca. Już nie. „Lulajże Jezuniu, moja perełko...”... – Lulajże mój skarbeńku, lulaj, gdziekolwiek jesteś – pomyślała kobieta. Kołyska poruszyła się, a biały orzeł na parapecie zatrzepotał skrzydłami. Dusza dziecka wróciła. Wróciła na tę jedną chwilę, by za chwilę odejść wraz z białym ptakiem... „Lulajże...”.   



  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Przejmująca miniaturka prozą, w swej nostalgicznej, pełnej klimatu ludzkiego smutku, atmosfery śmierci, która zda się nigdy nie opuszczać osoby cierpiącej z powodu tragicznych wspomnień o utracie istoty jej najbliższej.
avatar
Śmierć jest chwilą, lecz pamięć utraty własnego dziecka nieskończoną torturą.

Ginąć powinni zwyczajne zatwardziałe bandziory, zbóje i morderce!

Nigdy dzieci!
avatar
Biały orzeł (patrz tytuł)

nie mylić z orłem białym - godłem Polski

w przyrodzie jest ptasim albinosem o śnieżnym upierzeniu i czerwonych tęczówkach.

W wielu dawnych kulturach ludów Północy jest archetypem nieubłaganej śmierci. Orły nie zabijają dorosłych zwierząt - reniferów, lisów polarnych, świstaków, kozic czy kozłów śnieżnych; one zabijają m ł o d e
© 2010-2016 by Creative Media