Go to commentsO ambitnym
Text 71 of 254 from volume: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2017-03-07
Linguistic correctness
Text quality
Views3091

O ambitnym


Ambitny młodzian z ziemi wąchockiej

wysiadł z tramwaju przy Nowogrodzkiej,

gdyż śniła mu się kariera,

lecz IQ miał bliskie zera,

więc może rządzić w Kotlinie Kłodzkiej.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Informuję, że limeryk ten w nieco innej postaci był opublikowany dzisiaj rano. Były nawet komentarze, więc przepraszam ich autorów, a szczególnie Mariana i Legiona, za to, że ich komentarze zniknęły razem z limerykiem. Powodem mojej decyzji było między innymi to, że jeden z komentatorów bez merytorycznego uzasadnienia wystawił mi za poprawność językową ocenę "do przyjęcia".
avatar
Qrwa! Jeszcze lepsze:-) Kotlina Kłodzka, heh. Kotlina to też określenie kuchni jako lokalu oraz elementu jej wyposażenia, w którym się pali, a także na którym się pichci potrawy. Starsi mówią jeszcze: "zagrzeb kulasem w kotlinie" (kulas to pogrzebacz)- aby przewentylować ruszta.
avatar
Bardzo dobry limeryk:)
avatar
Piękny limeryk (w sensie: limeryk, nie młodzian).
Im niższe IQ, tym wyżej teraz młodziankowie siadają na grzędzie. Zwłaszcza młodziankowie.
avatar
Czasem mam kłopoty z identyfikacją bohatera, tym razem nie miałam. Uważam, że limeryk trafny, dowcipny i co najważniejsze prawdziwy.
avatar
Tylko ... jak się pisze nazwę "Ziemia Wąchocka"? Tak jak inną nazwę "ziemia z Ziemi Wąchockiej"? Dalibóg, nie mam pojęcia...
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Równocześnie pragnę uspokoić, że nie popełniłem błędu przy ziemi wąchockiej. Mówi o tym reguła nr 128 "Słownika ortograficznego PWN". Czytamy tam:
"Małą literą piszemy nazwy okręgów administracyjnych współczesnych i historycznych: województwo katowickie, gmina warszawska, powiat przemyski, ziemia dobrzyńska, ziemia łęczycka". Skoro tamte ziemie piszemy małą literą, to nie ma szczególnego powodu, by akurat ziemię wąchocką nobilitować wielkimi literami.
© 2010-2016 by Creative Media