Go to commentsPanta rhei, kulturo (fraszka)
Text 24 of 130 from volume: Fraszki
Author
Genrepoetry
Formepigram / limerick
Date added2017-05-27
Linguistic correctness
Text quality
Views2986

(fraszki, facecje i satyriady są solą życia, koncentratem; maksimum treści w minimum słów... dlatego tak je lubię)


Rubens odrzucił styl gotycki.

Malował pędzlem pełne cycki.


  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Krótko i treściwie. Ewentualnie możesz pomyśleć nad zmianą przymiotnika "pełne". Mogą to być ewentualnie krągłe, wielkie.
avatar
Hardy, i jest maximum treści w minimum słów! :)


L. da Vinci określił
kryteria piękna, kobiecości.
Sekret tkwi w proporcjach,
a nie suchości, czy krągłości :)
avatar
No takie preferencje miał. Myślę, że nie malował wbrew własnym preferencjom. Nie ostałby się ponad czasem. Jedynie jako ozdoba epoki.
avatar
Dzięki za komentarze.

Janko, można i tak zmienić; chodziło mi jednak właśnie o "pełność".

Piórko i Legionie - renesans opierał się na klasycznych wzorcach i właściwych proporcjach. Natomiast Rubens... jak to w baroku, znamienici malarze malowali na zamówienie bogatych. A ich panie, zgodnie z ówczesną... modą... w większości zaprzeczały dzisiejszym miarom mody i proporcjom ciała ;) Kto wtedy mógł mieć "rubensowskie kształty"? Ktoś, kogo stać było na obfite jedzenie, znaczy zamożny. Kto był chudy? Na zasadzie przeciwieństwa - ten, który często chodził głodny, ot, taki pachołek. Stąd powiedzenie, które przetrwało do dzisiejszych czasów - chudopachołek.
avatar
Czyli jednak malował na zamówienie...
avatar
A kształty to rzecz warta grzechu.
avatar
Sekret wielkości tej jakżeż lapidarnej facecji jest także w tytule! Wszystko płynie!!
avatar
Legionie, oczywiście. Tylko zmienili się sponsorzy, więc i co innego malarze zaczęli malować, bardziej... przyziemnie ;)

Anettulo, jeżeli kształty są kształtne (jak u Leonarda z miasta Vinci), to oczywiście.

Emilio, dzięki za zauważenie. Tak, tytuł jest nieodzowną częścią tej fraszki.
avatar
Hardy... trafione!
© 2010-2016 by Creative Media