Go to commentsJak bruk
Text 9 of 18 from volume: Czarne Perły
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2017-06-25
Linguistic correctness
Text quality
Views2080

Jak bruk


Słowa tak poskładane, jak noc,

trwa dzień.

Dusza tak posklejana, jak dom,

chce wyć.

Myśli tak wyskrobane, jak płód,

chcą drwić.

Serce choć popękane, jak lód,

chce bić.

Życie tak poskręcane, jak sznur,

chce trwać.

Wola choć krzyżowana, jak Bóg,

chce gnieść.

Pióro choć wyboiste, jak bruk,

chce dusz.

  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Naprawdę świetny wiersz (forma genialna!). Nie wiem tylko, czy nie przesadziłeś z tymi przecinkami, ale to niech się już znawcy wypowiadają.
avatar
W pełni podzielam zdanie adk. Też sądzę, że przesadziłeś z przecinkami. Według mnie wszystkie pary wersów są zdaniami złożonymi podrzędnie, gdyż w pierwszych członach czasowniki (są, jest) są domyślne. Wobec tego drugie przecinki w nieparzystych wersach są potrzebne. Natomiast pierwsze przecinki przed "jak", które służy do porównania, są moim zdaniem zbędne. Dlatego też niezbędne jest minimalne obniżenie oceny za poprawność językową.
avatar
Te przecinki dodałem przed wklejeniem tekstu, czyli przedobrzyłem.
avatar
Płodu się "nie skrobie"; łyżeczkuje się łożysko, stąd ta okropna nazwa "skrobanka". Tę informację można znaleźć w każdym lekarskim przewodniku / encyklopedii specjalistycznej.
avatar
Wiem jak to się robi, ponieważ na lekcji religii katecheta wyświetlał film uwzględniający wszystkie szczegóły dotyczące tego zabiegu. Niektórym kolegom tak się to spodobało, że wymyślali własne metody usuwania ciąży, np. przy pomocy odkurzacza, poprzez umieszczenie końcówki rury ssącej w pochwie ciężarnej. Kupa śmiechu z tego była.
© 2010-2016 by Creative Media