Go to commentsKsięga Rodzaju 10,1-10
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2017-12-17
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1403

`Oto dzieje rodu synów Noego; Sema, Chama i Jafeta, gdy po potopie urodzili im się synowie` Czyli oto dzieje trzech rodów braci bliźniaków synów Noego: Sema, Chama i Jafeta, gdy po potopie urodzili się im potomkowie dani od Boga (Rdz.4,25) Czyli synowie Jafeta, którzy podzielili się w rodzie Jafeta według imion są: Gomer, Magog, Madai, Jawan, Tubal, Meszech i Tiras. Zrodzili plemiona według swoich imion `Synami Gomera są:`Czyli którzy podzielili się w plemieniu Gomera według imion ` Aszkanaz, Rifat i Togarma.` Zrodzili plemiona według swoich imion `Synami Jawana są:` Czyli którzy podzielili się w plemieniu Jawana według imion `Elisza, Tarszisz, Kittim i Dodanin.` Zrodzili plemiona według swoich imion `Od nich wywodzą się narody wyspiarzy` Czyli lądy otoczone z każdej strony wodą (Afryka, Australia, Wyspy Polinezji i Antyle) `podzielone według swoich krajów` Czyli miejsca zamieszkania `i według swoich języków` Czyli słów, dźwięków komunikacyjnych `i plemion` Czyli podzielonych w rodzie swoim według swoich imion nazwanych narodem swoim. `Synami Chama` Czyli którzy podzielili się w rodzie Chama `są: Kusz, Misraim, Put i Kanaan.` Zrodzili plemiona według swoich imion. `Synami Kusza` Czyli którzy podzielili się w plemieniu Kusza `są: Seba, Chawila, Sabata, Reama i Sabatecha.` Zrodzili plemiona według swoich imion. `Synami Reamy` Czyli którzy podzielili się w plemieniu Reamy `są: Szeba i Dedan.` Zrodzili plemiona według swoich imion. Czyli podzieleni w rodzie i plemieniu według swoich imion. Zdradzali plemiona podzielone według swoich imion ` A Kusz zrodził Nimroda, który był pierwszym mocarzem na ziemi` Czyli a Kusz podzielony w rodzie Chama zrodził Nimroda, który był pierwszym - nieświadomym podziałów w rodzie i plemieniu według swoich umownych imion nazwanych narodem swoim. Podzielonych według swoich krajów, i według swoich języków. Pierwszym nieświadomym mocarzem na ziemi. ` Był on dzielnym myśliwym przed Panem` Czyli był on odważnym, ale w uczynkach swoich, łowca dużych i małych zwierząt. Pierwszy nieświadomy mocarz, odważny w uczynkach swoich na ziemi przed Wszechmogącym, który stworzył myślą i słowem niebo i ziemię i wszystko, co jest na niej.` Dlatego mówi się: Dzielny myśliwy przed Panem jak Nimrod` Czyli dlatego mówi się, bo Nimrod jest symbolem każdego z nas. Nieświadomych mocarzy odważnych, ale każdy w swoich uczynkach, jak Nimrod przed Wszechmogącym - Stworzycielem nieba i ziemi i wszystkiego na niej. ` A zaczątkiem jego królestwa był Babilon, Erech, Akkad, i Kalne w kraju Synear ` Czyli a zaczął od budowy miast - państw i miast w państwie w starożytnej Mezopotamii, w której był królem ( Rdz.10, 1-10)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media