Go to commentsSymfonia Tartaru (11. Abba Ojcze)
Text 12 of 14 from volume: SONETY
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2017-12-30
Linguistic correctness
Text quality
Views1411



7. Abba Ojcze


Ojcze, gdy plagi spuszczasz na nieprawe dzieci,

nie zadrży Twoja ręka nad żadnym dramatem,

któregoś reżyserem, bo Ty władasz światem!

Tyś wiejadłem zajęty, Ty wymiatasz śmieci.


Zatem, kiedy rzuceni w cierpienia odmęty,

drżymy, łkamy, wyjemy, wznosimy błagania,

oczy zamknij, plwaj na nas. Inne masz wyzwania!

Tyś wielki, o przedwieczny! Tyś wiecznie zajęty!


Między piekłem i niebem, Bóg postawił ciebie.

Strzeż się owieczek Jego z wilczym apetytem,

na desce cię rozciągną, gwoździami przybiją.


Rozbłyśniesz i wygaśniesz jak gwiazda na niebie.

Za narzędzie posłużysz, jesteś tylko zgrzytem.

Tym, co dawno umarli, trwają, lecz nie żyją.



  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Legionie, pięknie wprowadzasz naszą współczesność w swoje świetne sonety. Przesadziłeś z przecinkami. Są one zbędne przed: kiedy, drżymy, Bóg postawił. W tytule po Abbie powinien być przecinek.
Natomiast jeśli chodzi o rycinę (fotografię), to jest ona trochę dziwna. Nuty zapisane są na czterolinii, a nie na pięciolinii. A te ćwiartki i chyba kilka ósemek są niechlujne i wszystkie mają laski skierowane do góry, a przecież nuty wpisane powyżej linii trzeciej powinny mieć laski skierowane w dół. Ponadto laski skierowane do dołu powinny znajdować się po lewej stronie elipsy (kółeczka), a skierowane do góry po prawej stronie elipsy (kółeczka). Uwagi dotyczące ryciny oczywiście nie odnoszą się do Twojego sonetu.
avatar
Dzięki, Janko. Rycina to malutki fragment obrazu Hieronima Boscha "Ogród ziemskich rozkoszy", który jest inspiracją mojej symfonii. Ten fragment znajduje się w prawym skrzydle obrazu.
avatar
Gdyby chociaż część ludzi potrafiła naprawdę przetrawić to, co napisałeś w dwóch pierwszych strofach...
© 2010-2016 by Creative Media