Go to commentsNajtrudniejsze wezwanie
Text 10 of 11 from volume: refleksje
Author
Genreprose poetry
Formarticle / essay
Date added2018-01-12
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1240

Czy największym osiągnięciem życiowym jest bycie prezydentem danego kraju ?  Może zdobycie złotego medalu na olimpiadzie, albo otrzymanie nagrody Nobla za wybitne osiągnięcie literackie czy naukowe ?  Niektórzy mogą uważać , że najwybitniejszym zaszczytem i osiągnięciem  jest bycie papieżem.


Tak czy inaczej, ktoś zostaje prezydentem. Jakiś sportowiec jest najlepszy i zdobywa złoty medal. Wybitni naukowcy czy literaci  są wyróżnieni i otrzymują nagrodę Nobla . Ktoś w końcu zostaje kolejnym papieżem.


Okazuje się że nie jest największą sztuką zostać Wielkim tego świata. A co  jest ? Największą sztuką w życiu jest praca nad swoją osobowością, wymaga to chęci i determinacji. Mówimy o wyrugowaniu ze swojego serca pychy, ambicji, zazdrości, egoizmu i dwulicowości. A zaszczepianie pokory, braku chorej ambicji, zaufania, szczodrości, szczerości


Ilu  prezydentów, wybitnych naukowców, literatów, sportowców czy papieży,  odznaczało się szlachetnymi cechami osobowości ? Ilu świadomie podejmowało wysiłki żeby wyrugować z siebie toksyczne zachowania i przyzwyczajenia ? Walka ze swoimi słabościami , negatywnymi przyzwyczajeniami i toksycznymi cechami - jest najtrudniejszym i nawiększym wezwaniem  życiowym. Jest najważniejszym wezwaniem dla społeczeństwa, od tego zależeć będzie przyszłość ludzkości.


Niedoścignionym wzorem był Jezus z Nazaretu. Trafnie to ujął pewien pisarz : Wszystkie wojska które kiedykolwiek ruszały na wojnę, wszystkie floty, które kiedykolwiek zbudowano, wszystkie parlamenty, które kiedykolwiek obradowały, i wszyscy królowie którzy kiedykolwiek rządzili- wszystko to razem wziąwszy nie miało tak potężnego wpływu na życie mieszkańców ziemi ``.


Właściwe przymioty człowieka decydują o postępie, stanowią fundament zdrowej społeczności. Nie wiedza, nie  technologia nie technika.

Poniższa zachęta i rada biblijna nic nie straciła na aktualności, jest jak najbardziej na czasie.


- macie bowiem odrzucić starą osobowość, która odpowiada waszemu poprzedniemu sposobowi postępowania i która ulega skażeniu według swych zwodniczych pragnień,  a macie się odnowić w sile pobudzającej wasz umysł  i przyoblec się w nową osobowość (...)


















  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media