Go to commentsLudzie
Text 2 of 3 from volume: Krótko - prosto
Author
Genrepoetry
Formepigram / limerick
Date added2018-01-30
Linguistic correctness
Text quality
Views1402

Ludzie tylko liczą,

Kalkulują bez potrzeby.

Ale co im to da?

I tak wszyscy zginiemy.


  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Samo stwierdzenie jest dość banalne, chociaż rozumiem, że może mocno dotknąć, kiedy człowiek dochodzi do takiego wniosku.
Funkcjonuje dobrze w rozmowach, chociaż i tu trzeba uważać, żeby nie siać pesymizmu.
Nie jest to fraszka, bo nie widzę komizmu. A ze względu na braki formy nie jest to też limeryk. Ale rzeczywiście może być to pomysł na limeryk, jeśli wymyśli się jakąś śmieszną sytuację.
avatar
No nie wszyscy, bo ja myślę umrzeć!
avatar
Powiedzmy, że jeśli ma się przed sobą jakieś 80 lat życia, to stwierdzenie w ustach młodego człowieka, po co zastanawiać się nad forsą ("liczą", "kalkulują"), jest nieco lekkomyślne. Trochę pomyśleć jednak trzeba ;)
avatar
Zginiemy? Lepiej może umrzemy? Zginą nieliczni, biorąc pod uwagę liczbę ludzkiej populacji. Ginie się, np. w katastrofach, a te, tak naprawdę, rzadkością są. Choć są. Ludzie, w większości, po prostu - umierają.
avatar
No Olu, jeśli tylu znakomitych autorów wypowiada się na temat twego wiersza, to jakiś znak. A wiersz w swej lapidarności znaczy więcej niż niejeden poemat. Pozdrawiam Cię, uczennico moja...
© 2010-2016 by Creative Media