Go to commentsDom
Text 18 of 22 from volume: Różności
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-02-15
Linguistic correctness
Text quality
Views1400

Pokochał przytulanie, ciepły kominek,  

kromki chleba pełne złotych ziarenek,  

starą komodę, owal stołu, fotelik,  

wieczorne rozmowy z kubkami herbatki.  

 

Pomruga zimą okienkiem z zasłonkami,  

wygładzi lwie zmarszczki pomiędzy oczami.  

Jest dobry na wszystko, nigdy nie omami.  

Taki mamy domek w pełni nam oddany.


Bajka 37

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
naszła mnie refleksja. pozdrawiam
avatar
capri, to dobrze, mam nadzieję :))
avatar
Twój Bajko wiersz, przypomniał mi klimat domu starego, z mego dzieciństwa.
avatar
Auroro, przytulanka, powiadasz? Taki malutki domek, szczęście, spokój. Wiele w nim zdrobnień, bo to o dziecięctwie mym.
Fajna Twoja historia. :)) Bajka
avatar
a. mnie też on przypomina dzieciństwo, wakacje u babci, zabawy, spokój, bezpieczeństwo. Dziękuję za wizytę w moim domku - niezawodnym. :))
avatar
dom,jak dom,z kominkiem i wszystkim,co potrzebne,ale dom =serce.
avatar
anettula, serdeczne dzięki za to serce. :)) Bajka
avatar
O domku - chociaż to tylko z czterech ścian dom - myślimy, jak o bliskim kochanym człowieku...

...co przeradza się często w naszą kompulsję wiecznego w nim sprzątania, przemalowywania, ozdabiania, ścian, parapetów, kominków designowania, a wtedy nawet dzieci własne nie są już ważne - nic już nie jest ważne, tylko ów nasz domek mały, w gadżetach cały, super doskonały...

...z furą wyrzuconych z niego śmieci gdzieś w rowie tuż za naszym progiem...

Wyczuwam wokół tego tematu taki właśnie za tymi naszymi czterema ścianami duchowy klimacik; chadzam po całej Polsce na codzienne długie spacerki - i tylko to wszędzie widzę, ilekroć w polu widzenia pojawia się nasz, wypisz/wymaluj jak z Long Island - dom.
avatar
Auroro, tak, dawno miniony świat. Kiedyś chleb smakował inaczej. Nostalgia jakowaś mnie dopadła dzisiaj. Bajka.
avatar
emilio pięknie mi napisałaś. Kochany człowiek dom to całość, dlatego dom tak postrzegamy.
Dbać trzeba, nawet z dając całe serce, to tak, jak z ogrodem. Róża nie wyrośnie, kiedy otoczy ją perz. Życie wiele od nas wymaga, to jest dobre, ponieważ dorastamy, cały czas, dorastamy, aż po czasu kres. Pozdrawiam serdecznie, Bajka.
© 2010-2016 by Creative Media