Go to commentsKsięga Rodzaju 30,31-34
Author
Genrepopular science
Formarticle / essay
Date added2018-03-04
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1445

`A ten rzekł: Cóż tedy mam ci dać ? Odpowiedział Jakub: Nic mi nie dasz, ale jeśli uczynisz to, co powiem, będę nadal pasł i strzegł trzody twojej: `Czyli a Laban rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Jakuba: Cóż tedy mam ci dać ? Odpowiedział Jakub mową słów: Nic mi ty nie dasz, ale jeśli uczynisz to, co powiem będę nadal pasł i strzegł trzody twojej: `Obejdę dzisiaj wszystkie trzody twoje i oddzielę z nich wszystkie jagnięta cętkowane i łaciate i wszystkie jagnięta czarne między owcami, oraz koźlęta łaciate i cętkowane między kozami` Czyli obejdzie Jakub dzisiaj wszystkie trzody Labana i oddzieli wszystkie jagnięta cętkowane i łaciate i wszystkie jagnięta czarne między owcami białymi, oraz koźlęta łaciate i cętkowane między kozami białymi. Analogicznie do oddzielenia dzisiaj, potomków z dwóch rodów Sema i Chama, od potomków z jednego rodu Chama, i potomków z jednego rodu Sema, od potomków z jednego rodu Chama `To będzie moja zapłata` Czyli gdy oddzieli Jakub ze wszystkich trzód Labana, wszystkie jagnięta cętkowane i łaciate i wszystkie jagnięta czarne między owcami białymi, oraz koźlęta łaciate i cętkowane między kozami białymi, to będzie Jakuba zapłata za służbę dla Labana `Po jakimś czasie okaże się uczciwość moja, gdy przyjdziesz sam sprawdzić zapłatę moją` Czyli po jakimś czasie od oddzielenia ze wszystkich trzód Labana jagniąt cętkowanych i łaciatych i wszystkich jagniąt czarnych między owcami białymi, oraz koźląt łaciatych i cętkowanych między kozami białymi, wtedy okaże się uczciwość Jakuba gdy Laban sam przyjdzie sprawdzić uczciwość Jakuba w oddzieleniu ze wszystkich trzód Labana wszystkich jagniąt cętkowanych i łaciatych i wszystkich jagniąt czarnych między owcami białymi, oraz koźląt łaciatych i cętkowanych między kozami białymi, to będzie Jakuba zapłata za służbę dla Labana `Wszystko, co nie będzie cętkowane i łaciate między kozami, a czarne między owcami, niech będzie uważane za skradzione przeze mnie` Czyli wszystko, co w oddzielonej trzodzie Labana, nie będzie w trzodzie Jakuba cętkowane i łaciate między kozami cętkowanymi i łaciatymi, a czarne między owcami czarnymi, cętkowanymi i łaciatymi, niech będą uważane za owce, które nie należą do Jakuba `Wtedy rzekł Laban: Niech będzie według słowa twego` Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Labana do Jakuba: Niech będzie według mowy słów Jakuba (Rdz.30,31-34)

  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media