Go to commentsPrawo do swego ciała
Text 63 of 189 from volume: Garb
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2018-03-24
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1808

Wobec protestów piątkowych – ,,czarny piątek”  Brrr – zaśmierdziało siarką oraz  głupimi argumentami .Dlatego przypominam jeden z moich poprzednich wierszy .




Długość palców u rąk

Giętkość języ­ka

Lub choćby zgryz wad­li­wy

Dos­tałaś ja­ko wiano


Uk­ształto­wała cię przeszłość

Pra­ca na ro­li lub jaz­da na ok­lep

Drob­ne chrząstki jak tryby

Są two­jej za­mie­rzchłej rodzi­ny


Dzierżawisz je­dynie ciało

Które w tym czasie

To­bie właśnie przy­padło

I nie jest twą włas­nością


A tym bar­dziej ciało dziec­ka

Które no­sić będziesz


  Contents of volume
Comments (21)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Rozarze, wiesz, co mnie razi w tym fanatyźmie? Kompletny brak współczucia dla biednej matki. A już mówienie jej, że ciało nie jest jej własnością, tylko dzierżawione, jest chore. Mamy ciało i duszę (umysł) i wolną wolę.
Ciekawa jestem, kto z tych na nowo decydujących sam urodził i wychował dziecko, które przez najgorsze upośledzenie nie ma kontaktu z otoczeniem i tylko cierpi. Zaostrzanie prawa jest niedobrym pomysłem. Logiczne byłoby całkowite lub częściowe pokrywanie kosztów wychowywania upośledzonych dzieci, otaczanie ich fachową opieką, bez niecierpliwości, jak widzimy to co i raz na filmikach, jak zachowują się opiekunki karcące starszych ludzi z demencją lub malutkie dzieci.
Nie jestem za usuwaniem ciąży, ale też nie za całkowitym jej zakazem. Jestem za odpowiedzialnymi krokami państwa, które się opiekuje ludźmi słabymi. A nie tak z buta, bo myśli się tylko o bogatych kobietach, dla których skrobanka to jak zabieg u dentysty. Te będzie stać na takie zabiegi gdzie indziej. Ale pomyśl o tych wieszakach, które służyły biednym kobietom do usuwania ciąży, często przynosząc im samym śmierć.
avatar
1. Kobieta należy do homo sapiens – chyba przynajmniej w tym się zgadzamy.
2. Powyższy zapis oznacza „każda kobieta”, jeśli uruchomić logikę
2. Zgodnie z Twoją tezą jej ciało nie należy do niej, więc i Ty i ja podobnie nie jesteśmy właścicielami swoich
3. Mózg, wraz z chemiczną zawartością, jest składnikiem ciała, więc też nie należy do nas.
4. Mój mózg i reszta ciała należą do mnie, co stanowi dowód na to, że jednak ciało kobiety należy do kobiety
5. Mit obalony
avatar
Lily.- Dopóki państwo Polskie deklaruje że odbierze chore dziecko od matki która go nie chce dopóty jestem by nie zabijać - choć też nie do końca. Taką deklarację składają organizacje chrześcijańskie. Więc nie widzę problemu ani powodu by zabijać . Chyba że matka poczuje miłość do dziecka i nie będzie skora go wydać . Ale to już inny temat.
Dodam że w Anglii osiem na dziewięć abordowanych okazało się mimo rokowań bez wad.Za pro -live- badania w latach 70-80.

Leo- lubię analizować i z przyjemnością czytałem .
Jednak coś nie tak między punktem 3-i 4. Dlaczego od razu założyłeś w punkcie 4 że mozg i reszta ciała należą do ciebie ? To taka deklaracja tylko czy niesie głębszą myśl?
avatar
Z tą dzierżawą, to poszedłeś jeszcze dalej, niż Dzierżawski, Rozarze. O ile kwestia aborcji może być przedmiotem dyskusji w zależności od podejmowanych argumentów, to dzierżawienie ciała, które mi przypadło, wprawia mnie w osłupienie.

Takiego farmazonu, to się Rozarze po Tobie nie spodziewałem. Legion dzierżawcą, heh. A kto by takiemu jak ja, wydzierżawił ciało? Chyba jakiś kretyn?

Co, Bóg nie wiedział jaki jestem? Wydzierżawił mi ciało, żebym dręczył katolików? Żebym siał zgorszenie i odwodził owce od pasterzy? Jestem bożą pomyłką? A może jestem zlepkiem pytań, których nigdy nie powinno się zadać? Całe życie poszukuję odpowiedzi: Kim jestem? Nieboskim stworzeniem? Błędem natury? Świerzbem? A może jestem tylko karą bożą?
avatar
Prawem zasiedzenia
avatar
Mózg zarządza resztą ciała, a u naczelnych dymorfizm płciowy nie obejmuje mózgu. To tak dla przypomnienia.
avatar
Legionie nie wiem czemu Bóg powierzył ciało.
W tej sprawie Bóg mylił się wiele razy:-)
avatar
Leo - tak jak kobieta tak i mężczyzna nie ma pełni praw do swego ciała.
Nawet przez zasiedzenie człowiek nie pozna choć ułamka procesów zachodzącym w jego organizmie to jak mu daleko do stwórcy(kimkolwiek by nie był) .
Najlepiej popatrzeć z góry - jakie prawo do swego ciała mają siedemnastoletnia lola w kozaczkach i pijak z jakiegoś pegeeru. Nie zdają nawet sobie sprawy jakim cudem zarządzają .
avatar
Według Twoich standardów, nie da się ukryć, jestem lewakiem. Jako lewaka dziwi mnie, że prawica taka przecież przeczulona na punkcie własności, wyłącza tego ciało a z nim i umysł. Wiesz, ja akurat uważam, że warto posłuchać zarówno "siedemnastoletniej loli w kozaczkach" i "pijaka z jakiegoś pegeeru", bo żebym zaczął kimś gardzić, najpierw go wysłucham i jeszcze zapytam, czy to naprawdę poglądy, czy poza. Tyle w temacie.
avatar
Co do lewaków,- to notoryczni kłamcy i manipulanci, takie mam zdanie .

Niestety ale Loli i pijaczka nie zaprosisz na debatę o prawie do ciała swego co nie oznacza że nimi gardzisz .
avatar
Wielu ludzi szukając Boga znalazło Wodza. Wiesz, objawia tak rzadko, że Wódz i Przewodnik Duchowy mogą się stać jego namiastką na co dzień i decydować o umyśle i ciele. Jak już wszedłeś na wymianę opinii o sobie, to uważam że masz takie skłonności. Ja tam nie gardzę ludźmi tylko za to, że są inni. Na tym kończę wymianę poglądów.
avatar
I na koniec przypisałeś mi pogardę dla ludzi - lewak manipulant.
avatar
Takie komplementy od rana. Ależ Panie, nie jestem godzien.
avatar
Już w zasadzie sam tytuł rozstrzyga sporne kwestie.
Właśnie prawo do własnego ciała, umysłu... daje to niezwykłe poczucie wolności. Zniewolony człowiek, to narzędzie w rękach niegodziwości i zamach na niezbywalne prawo do samostanowienia i określania własnej tożsamości. To również motoryczna siła cywilizacji, która jest platformą w dążeniu do doskonałości. Bez tych ingrediencji, człowiek przypomina szympansa na bananowcu, mimo że poczucie wolności w przypadku szympansa jawi się zupełnie inaczej, niż w przypadku człowieka, ale te różnice wynikają z przewagi intelektu nad instynktem i to nas zdecydowanie odróżnia od małp.
Jestem bezwzględnie za tym, że to kobieta decyduje o swoich dzieciach, zarówno tych narodzonych jak i nienarodzonych. Żadna ustawa nie zdejmie jej krzyża z pleców w obliczu urodzenia upośledzonego dziecka. Rodzenie chorych dzieci dla Państwa jest również chore i upośledzone.
Konsultant ginekologii i położnictwa prof. Radowicki, ustalił optymalny wskaźnik urodzeń dzieci z ZD. W restrykcyjnej aborcyjnie(100%) Malcie 1:535, w Australii 1:1050, a w Polsce 1:700, zakładając poziom aborcyjny na poziomie 80% - 1:140. Dane z roku 2014.
Zdrowe i silne społeczeństwo będzie kiedyś dominujące w hierarchii sił, którym wypadnie zmierzyć się z epoką drobnoustrojów, wirusów i pasożytów, co nieuchronnie nastąpi w związku ze zmianami klimatycznymi. Potajemny plan niemieckich genetyków, za którym idzie również przyjmowanie uchodźców, ma za zadanie wzmocnić wymierającą rasę niemiecką. I właśnie najsilniejsza genetycznie Afryka spełnia doskonale rolę nośnika genetycznych oczekiwań niemieckich naukowców.
Nie jest tajemnicą, że najbardziej obciążone urodzeniem dziecka z wadami, są młode matki... piętnastoletnie, szesnastoletnie.
avatar
Prawdopodobieństwo wzrasta na poziomie 1:30.
U młodych kobiet po osiemnastym roku wskaźnik ten znacznie się poprawia na poziomie 1:2700 i utrzymuje się do 35 toku życia kobiety, żeby potem gwałtownie się zmniejszać, przyjmując proporcje urodzenia dziecka na poziomie zagrożenia u szesnastolatki.
Nie jest tajemnicą, że kobieta im wcześniej ma dzieci, tym lepiej. Zatem dziewczyny uprawiające miłość w dyskotekowych toaletach powinny mieć tego świadomość, jak i 35-letnia matka, pragnąca urodzić pierwsze dziecko. Można w ten sposób uniknąć wielu tragedii, a nie czekać na rolę państwa w pomocy dla dzieci z ZD.
Korzystać przed związkiem z badań genetycznych i ustalać ryzyko. Poważnie podchodzić do życia, bo za każdym nawet jednonocnym seksem istnieje prawdopodobieństwo zajścia w ciążę i nie katować wątroby środkami antykoncepcyjnymi, które w efekcie mogą doprowadzić do bezpłodności.
Kiedy umierały kolejne żony Prezydenta Perona na raka szyjki macicy nikt się nad tym nie zastanowił, a już nakmniej mężczyźni, wreszcie ktoś się zainteresował i okazało się, że Peron był nosicielem brodawczaka, który zabijał jego kolejne żony... a wystarczyło się tylko zbadać, ale mężczyznom rzadko przychodzą takie pomysły do głowy. Dlatego tak konieczne są badania, zarówno dla kobiet i mężczyzn, tym bardziej, że genetyka poczyniła rewolucyjne postępy w zakresie diagnozowania prawdopodobieństwa wad genetycznych.
Zostawmy sumieniom kobiet decyzję o dzieciach, bo to one są nośnikiem życia i tylko one powinny decydować o jego przyszłości lub... niemożliwości.
avatar
Niestety już znalazłem parę argumentów z którymi się nie zgadzam. Przeczytam jeszcze raz i przeanalizują dość ciekawe argumenty.
avatar
W liceum pedagogicznym (lata 70-te) mieliśmy w Gdańsku jednodniową praktykę w domu opieki nad upośledzonymi fizycznie (w tym leżącymi) kilkunastoletnimi - aż do wieku góra lat 30, kiedy statystycznie najczęściej umierały - dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.

Nikt ich nie odwiedzał, nikt po matczynemu nie przytulał, nie całował.

Takie jednodniowe praktyki powinny obligatoryjnie obowiązywać uczniów wszystkich pozostałych szkół ponadpodstawowych.

Popracuj bodaj JEDEN dzień w podobnym DPS-ie, a zobaczysz na własne oczy/uszy/nos, z jakim dramatem boryka się państwo.

Jak nam mówiono, większość tych dzieci spłodzono "po pijaku"
avatar
...ciało nie jest twoją własnością

(patrz końcowa konkluzja)

Co zatem zrobimy z samookaleczającymi się oraz z samobójcami?? W klasyfikacji globalnej jako nowoczesny kraj jesteśmy na 15 miejscu, jeśli chodzi o liczbę targnięć na własne życie na każde 100 tys. mieszkańców (patrz dane WHO za 2015 r.)

Świętość własnego ciała bierze się nie z powietrza, a z tego ciała po-sza-no-wa-nia. Jeśli nastoletnie dzieci są u nas dzień po dniu gwałcone, a ich ciała traktowane jak materace i szmaty - CODZIENNIE w Polsce to liczba nawet 200 przypadków (dane szacunkowe policji) - to trudno oczekiwać, by miały potem jakieś poczucie, że są częścią sacrum
avatar
Temat wiersza wciąż bardzo aktualny i niezwykle bulwersujący
avatar
Przemoc fizyczna wobec dzieci w Polsce to ponad 12 tysięcy zgłoszonych policji przypadków ROCZNIE (dane za 2019 r.). Reszta tych niezgłoszonych to jedna wielka niewiadoma.

Dziecko bite nie wyrasta na kogoś, kto szanuje siebie i swoje ciało. Przeciwnie: nauczone agresji i rozwiązywania problemów przy pomocy bicia idzie przez życie używając przemocy.

Prawo do swego ciała (patrz nagłówek) - to przede wszystkim PRAWO DO JEGO NIETYKALNOŚCI. Jak widzimy z tych bardzo pobieżnych statystyk, daleko nam w Polsce do zachowań, godnych kulturalnego cywilizowanego Europejczyka
avatar
Emilio - owszem problem dzieci niechcianych i do tego chorych , ułomnych itp. istnieje - wiem o tym .
Ale czy rozwiązania Spartan byłby lepsze ?

Morderstwo to chyba najgorsze rozwiązanie .

Molestowane bite poniżane dzieci owszem są,- tak samo jak jest patologia społeczna.
A czy jest ona wyższa w Polsce od innych krajółw ? Chyba niezabardzo . No i to już inny temat .

Pozdrawiam Emilio.
© 2010-2016 by Creative Media