Go to commentsAbsurd nad absurdami
Text 190 of 255 from volume: Czarcie kopyto
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2018-07-25
Linguistic correctness
Text quality
Views1849

Julia Przyłębska – prezes atrapy Trybunału Konstytucyjnego, udzielając wywiadu, stwierdza w nawiązaniu do aktywności pierwszej prezes Sądu Najwyższego - Małgorzaty Gersdorf:

„On (sędzia - red.) musi zachowywać się w taki sposób, który nie budzi wątpliwości co do jego bezstronności. Polityczne opowiadanie się po którejś stronie nie przystoi sędziemu.”


A jakie są strony? Co? PiS i reszta świata, co nie? A skąd mają obywatele czerpać swoją wiedzę z różnych dziedzin, jeśli nie od ekspertów? Z Kościoła? A może od pisowskich matołów, co? Przecież nie tylko sędziowie nie mają prawa krytyki posunięć obecnej władzy. Nie mogą tego robić artyści, lekarze, ekonomiści, socjolodzy, Owsiak, itd. Nikt. Rację ma wyłącznie PiS i jego wyborcy. Co?

Dla uproszczenia, wszyscy, którzy odważą się szczeknąć cokolwiek na PiS, wrzucani są do jednego worka z napisem PO. I wtedy robią się strony: jeśli szczekniesz na PiS, to jesteś po stronie PO. A to jest politykowanie! Gówno prawda i jeszcze raz gówno prawda! Krytyka PiS oznacza wyłącznie krytykę PiS.


Przykładowo: fakt, że jadę po Kościele, nie oznacza, że opowiadam się po stronie Islamu!


Jest oczywiste, że PiS wymyślił sobie, że każdy, kto go nie kocha ma zamknąć mordę i siedzieć jak mysz pod miotłą, bo idzie dobra zmiana. A jak dobra, to przecież pragną jej wszyscy. To nic, że opowiedziało się za nią 18,5 % uprawnionych do głosowania. Za PiSem mają być wszyscy, bo poza PiSem wszystko jest złe. Sędzia, pisarz, aktor, profesor, nie mają prawa krytykować PiSu, bo ich ludzie słuchają, co nie? Zamknąć mordy! Tylko pisowskie matoły mają głos!


Jestem Polakiem z dziada pradziada i z obfitą martyrologią w drzewku. Domagam się głosów ekspertów ze wszystkich dziedzin i z każdym jednym światopoglądem. Także bliskim PiS. Chcę usłyszeć argumenty, żeby moja decyzja przy urnie była wykuta młotami, a nie smrodem wybijającego szamba. Interesują mnie wyłącznie twarde argumenty, a nie frazesy i imaginacje wąskiej grupy ludzi.

  Contents of volume
Comments (15)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
I Kamel, ten pajac od discopolo, też nie ma prawa się wypowiadać. Wystarczy poczytać komentarze organicznej hołoty. Nie przepadam za nim, ale żeby rozkazywać mu zamykać mordę? Czy samym discopolo ten człowiek ma żyć?
avatar
Tylko w reżimach totalitarnych i w sektach nie ma miejsca na dyskusję. Są obiekty kultu i pastuszkowie, którzy nie podlegają krytyce. Jest jedna linia światopoglądowa, zaś wszelcy odstępcy są heretykami, wichrzycielami, warchołami, godnymi potępienia teraz i na wieki. Ale czy całe polskie społeczeństwo, to członkowie sekty lub wyznawcy systemu totalitarnego? Chyba nie?

Z członkami sekty nie ma sensu dyskutować, ale pozwalać sobie na założenie ichniego gorsetu jest absurdem. Lepiej dać się spalić żywcem, niż dusić się przez całe życie.
avatar
Bardzo dobry minifelieton. A i interpunkcja się poprawiła. Zbędny myślnik przed: Małgorzata; zbędne przecinki przed: wszyscy, nie mają.
avatar
Mnie też oburza, że jakakolwiek krytyka posunięć rządu przez osoby zajmujące ważny urząd natychmiast jest traktowana, jakby ta osoba należała do tzw. "totalnej opozycji" (zresztą pojęcie "totalnej opozycji" jest manipulatorskie).
Auroro, dziwię się, że felieton Legiona można potraktować apolitycznie, kobieco i niewinnie. Być może chodzi ci o jakąś jedną myśl w nawiązaniu do tego tematu.
avatar
Polską rządzi bolszewicka sekta. Szczęśliwie mamy XXI wiek (do Kaczyńskiego to jeszcze niecałkiem dotarło) i Kamiński z Ziobrą nie rozstrzeliwują ludzi na dworcach kolejowych. Ludzie znający historię poznają bez trudu wzory przejmowania i utrwalania władzy, stare sprawdzone metody. Przejęcie władzy w Rosji przez Lenina, stalinizacja Europy wschodniej, budowanie władzy w Rosji przez Putina i teraz na naszych oczach dokonywana pislamizacja Polski.
Władza PiS przez wiele kadencji! Jakież to pocieszające, że pislamiści mówią jeszcze o jakichś kadencjach, bo Jarosław Zawsze Dziewica obwieszczał już z drabinki bliskie nadejście Ostatecznego Zwycięstwa!
avatar
Arsene, twierdzić możesz wiele, ale mnie to tylko śmieszy! Natomiast pisowskie rządy mnie przerażają. Polaryzacja polskiego społeczeństwa, do której doprowadził Kaczyński, osiągnęła zbrodnicze rozmiary, nawet komunistom to się nie udało.
avatar
Gwizdy i buczenie na cmentarzach pojawiło się z sektą Kaczyńskiego. Kiedyś byłem dumny z polskiego szacunku dla zmarłych i cmentarzy, pislamiści podeptali tę polską tradycję. Nawet w czasach komunistycznych istniały autorytety, których władza bała się atakować otwarcie.
Kaczyński to zmienił, poza nim nie ma teraz autorytetów.
Niezależne środowisko sędziowskie, okrzyknięto kastą i wymienia się na sektę Kaczyńskiego. Dobry sędzia, to sędzia posłuszny. Putin też zaczął od czystek w policji i sądownictwie, że o telewizji nie wspomnę.
avatar
Arsene, a ty jakie fotele grzejesz i gdzie?
Słyszałeś o globalizacji? Słyszałeś o taniej komunikacji lotniczej? Poza tym mocno podejrzewam, że mam więcej kontaktu z ludźmi z realu w Polsce niż ty.
Przestań wreszcie z tymi osobistymi wycieczkami. To poziom tak denny, że się nie chce mówić. Raczej z kabaretów. Naucz się wreszcie używać rzeczowych argumentów.
avatar
Arsen, masz rację, komunizmu nigdzie nie było (i być nie mogło). Ale czy ty nie jesteś zwolennikiem socjalizmu z ludzką twarzą?
avatar
Arsene, a może spójrz na emigrację także z innej strony.
Czytam teraz biografię Chopina (20 lat w Polsce, 19,5 w Paryżu). Padają nazwiska Mickiewicza, Słowackiego, Krasińskiego, Norwida i wielu, wielu innych, mniej sławnych Polaków. Jan Kochanowski żył 10 lat poza Polską, Jan Sobieski także. Z współczesnych nam wielkich Polaków za granicą był Czesław Miłosz, Stanisław Barańczak. To tylko przykłady, które od razu przyszły mi do głowy. Emigracja Polaków należy w dużym stopniu do Polski, do jej kultury, do tego, jak Polaków widzą na świecie.
Oczywiście nie mierzę się tą miarą, więc z góry proszę o powstrzymanie się od tego rodzaju docinków.
avatar
A ty, Arsene, jesteś dla mnie dużym... Domyśl się czym, żałosny uwodzicielu.
avatar
Dziękuję za dyskusję.

Zdaje się, że ludzie woleliby zamiast sędziów, katów w togach. Większość ludzi zakłada, że prowadząc normalny tryb życia, nigdy nie zderzy się z wymiarem sprawiedliwości. Bo niby dlaczego? Dlatego na przestępców najlepszy byłby kat. Kiedy emocje odejdą, bywa że pojawia się refleksja. Bywa, że nad surowością kary. No, ale tylko wtedy, kiedy zapomnimy, że wymiar sprawiedliwości to zemsta.
avatar
Nie demonizowałabym tych szczególnych jakoby politycznych podziałów wśród Polaków. Heraklitejskie panta rhei dotyczy wszystkich przejawów wszelkiego istnienia. Nie tylko nurt rzeki zasadza się na przepływie, osmozie, dyfuzji i cyrkulacji.

"Przejdą lata i wieki przeminą..."
avatar
Ciekawy tekst Legionie, jak zawsze potrafisz polaryzować.

O demokracji można godzinami, to bardzo delikatna materia. Bardzo rzadko (niestety) udaje się ową materię przez dłuższy czas utrzymać przy życiu.

PiS-owska taktyka doprowadziła (na razie) do miękkiej anarchii. Każdy może pluć na każdego bez jakichkolwiek konsekwencji prawnych. Są wyjątki jak np. niejaki biznesmen Stonoga, którego obecnie wykańcza się w przeróżnych więzieniach.

Bardzo ciekawie zapowiadają się nadchodzące wybory.


Nie trafia do mnie argument Aurory:

"Legionie, ja nie należę do ekspertów:), ale chętnie dyskutuję, dlatego też przekazuję mój pogląd. Apolitycznie oczywiście, bo ze względu na pobyt na emigracji ponad 20 lat, nie mam prawa, moim zdaniem, osądzać poglądów politycznych Rodaków."

Co ma piernik do wiatraka i w jaki sposób o polityce można apolitycznie? To przecież nonsens.
Aurora chciałaby wszystkim dogodzić - na podobieństwo wiecznie neutralnej Szwajcarii.



Serdeczności
avatar
O coś byle jakiego, prymitywnego i nierozgarniętego nie byłem i na pewno nie będę zazdrosny. Jesteś nieszczęśliwy, mogę ci jedynie współczuć, bowiem tak wypada zachować się wobec ludzi chorych, chociaż robię to ze wstrętem i niechęcią.
© 2010-2016 by Creative Media