Go to commentsPolska
Text 16 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2019-04-05
Linguistic correctness
Text quality
Views1667

Polska  to nie Polin

Ni gubernia

Kraj Wisły lub Warty

Polska  to idea

Wolności  kultury i sumienia

I ducha wielkiego

Ponad wszystkie ustroje

To dbałość o bliźniego

O dziecko  starego

Kobietę i chorego


To idea wolności

Nie tylko swojej

Rzeczypospolita  to ustrój

Ponad inne  ustroje


Dlatego Polska to nie Polin

Bo pamiętamy

Jak w getcie swoi swoich

Na śmierć gnali

Polska to nie Kraj Przywiślański

Bo  nad tą Wisłą

Rzeź Pragi  w pamięci mamy

Polska to nie  Gubernia

Bo takich miejsc

Jak Oświęcim

Zapomnieć się nie da



  Contents of volume
Comments (19)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Polska to także...

"O nierządne królestwo i zginienia bliskie,
Gdzie ani prawa ważą, ani sprawiedliwość
Ma miejsca, ale wszytko złotem kupić trzeba!
Jeden to marnotrawca umiał spraktykować,
Że jego wszeteczeństwa i łotrowskiej sprawy
Od małych aż do wielkich wszyscy jawnie bronią,
Nizacz prawdy nie mając ani końca patrząc,
Do którego rzeczy przyjść za ich radą muszą.
Nie rozumieją ludzie ani się w tym czują,
Jaki to wrzód szkodliwy w rzeczypospolitej
Młódź wszeteczna: ci cnocie i wstydowi cenę
Ustawili; przed tymi trudno człowiekiem być
Dobrym; ci domy niszczą. ci państwa ubożą,
A rzekę, że i gubią (Trojan poznasz potym!).
A przykładem zaś swoim jako wielką liczbę
Drugich przy sobie psują. Patrz. jakie orszaki
Darmojadów za nimi, którzy ustawicznym
Próżnowaniem a zbytkiem jako wieprze tyją.
Z tego stada, mniemacie, że się który przyda
Do posługi ojczyzny? Jako ten we zbroi
Wytrwa, któremu czasem i w jedwabiu ciężko?
Jako straż będzie trzymał, a on i w południe
Przesypiać się nauczył’? Jako stos wytrzymać
Ma nieprzyjacielowi, który ustawicznym
Pijaństwem zdrowie stracił?"

Przejrzyj na oczy Rozar już czas.
avatar
Nie wymagajmy by Polacy święci byli . Są ludźmi i mają ludzkie słabości, żadni z nas tytani ani tez Sokratesi.
Ale np. II wojna światowa była egzaminem który zdali tylko Polacy - inni umazani po łokcie we krwi sąsiadów my odwrotnie ginęliśmy chroniąc innych lub walcząc za innych wolność .
I nie tylko II wojna jest świadectwem prawości oraz poczciwości Polaków - czyż mało przykładów braterstwa daliśmy ?
avatar
Polska sprzed Mieszka i Ćwieczka to Gotycki kraj. Cienkie dróżki prowadzące do krainy bursztynu, przez Puszczę. Może tam była Polska opisywana przez szanownego obywatela. Jaćwingowie, i inne ludy, wyplenione przez Polan w takim samym żmudnym trudzie, Polan powstałych z kolan. Bo jak dziki zwierz przemyka przez knieję to najlepiej na kolana upaść.
Nie wspominam o Wikingach i innych narodach zamieszkujących ten teren bo to nie jest portal historyczny.
avatar
A II wojna mogła się skończyć we wrześniu 39. Gdyby nie głupota elyt, panika i brak łączności, przez co generał Kutrzeba nie mógł podejmować śmiałego ataku. Bez interwencji sojuszników, wygrana bitwa nad Bzurą mogła odmienić losy wojny. Rosjanie nie odważyli by się wkroczyć.
avatar
Bałagan był taki, że jak okręt zawinął do Talina, to ambasada była już w Rumuni. Gdyby storpedował Szlezwika, a mieliby dość tych otuchów z nabojami co przbijają grubego zwierza...
Samolotów było mało, lecz pokazał może nie Bonaparte, ale sam Connery jak się rozprawić z intruzami za pomocą parasola.
avatar
Okręt torpeduje Szlezwika, a załoga wychodzi z półwyspu i zajmuje Gdańsk. Kutrzeba atakuje na Berlin. Pancerne wozy zatrzymują się, zawracają. I wtedy załoga Westerplatte zachodzi ich od tyłu. Sami strzelcy wyborowi. Aż się prosi by ich wyprowadzić w pole.
Pociągi Śmiały jadą na Bawarię. Popłoch, panika, po ich stronie. Za przykładem Śmiałego idą Czesi.
Sprytna sztuczka z użyciem lajkonika. Lajkonik drażni zagony i wprowadza je na pola minowe. Armia Kraków uderza na Rumunię. Wyciągają z kibla marszałka i podejmują decyzję o zaatakowaniu pól naftowych.
Odcięci od ropy, Niemcy próbują poić czołgi wodą, tak jak nasi konie.
avatar
Autor celnie odwołuje się po duchowych fundamentów Narodu Polskiego.
avatar
A Rosjanom wystarczyłoby poprzestawiać drogowskazy. I wtedy zamiast na Lwów, poszli by na Moskwę.
Albo na Berlin, okrężną drogą przez Rumunię.
Przepuszczamy Rosjan i otwiera się szlak aż za Wołgę.
Tylko trzeba było pomyśleć jak Kutrzeba. Który był zdolny przeprowadzić kombinacyjny, wszechstronny kontratak.
Odcięty od naczelnego dowództwa sam nie mógł podejmować takich decyzji.
avatar
Polska to też nie-Polacy z mozołem pracujących na rzecz niemieckich zbrodniarzy.
avatar
Polacy nie mają pojęcia o tym, co się dzieje w Niemczech. Karmieni propagandą wciąż usilnie starają się wskrzeszać iluzję przeszłości.
Niemcy to przede wszystkim wielonarodowy kraj. Dbajcie tak dalej o wiedzę i starajcie się wydrzeć zadośćuczynienie od tyrającego Senegalczyka, który nie brał udziału w wojnie.
avatar
Cóż warte lotnictwo bez map? albo inaczej, trzeba było im pokazać mapy ze szkoły podstawowej wydrukowane po 45.
A słynne szwadrony? Zamiast się bawić w blu blu i pieszczoty z madonną, trzeba było wejść w sojusz z ludożerką z Afryki. Oni znają sposoby na tych zmasowanych masochistów.
avatar
Polska - to nie Egipt czy Chiny z ich 6 (a i więcej) tysiącleciami ugruntowanej na trupach państwowości.

Możemy kruszyć kopie o ocenę dorobku naszych Przodków, tylko pytanie, czy nie warto z tym poczekać, aż nabierzemy do nich jakiegoś większego dystansu.

Wyroki Historii - tej Magistry Życia - dopiero z perspektywy Czasu nabierają cech obiektywizmu i bezstronności
avatar
Podobno w Polsce znaleźli kości mamuta.
avatar
A przy nim butelkę wódki.
avatar
Sądzę, że szanowny lucius napisał tylko o takich Polakach, do jakich sam się zalicza. Ale poza nimi, są miliony innych.Pozdrawiam
avatar
Rzeczpospolita, serce Europy i Kraj gdzie nie jeden morde sobie nia podcieral. Sprzedana, oklamana i zdradzona. Polska zostala wielokrotnie zdradzona, okradziona przez Europe choc jest jej sercem. Polska jest jak Ikona , ktorej Bog nie zapomnial.
avatar
Jeżeli nasz Wielki Czynami Naród ma przetrwać przez NASTĘPNE TYSIĄCLECIA i nie wyginąć co do jednego jak we Włoszech Etruskowie, to

A. zawsze ZAWSZE ZAWSZE I NA ZAWSZE! musimy mieć strategiczny AWARYJNY PLAN B, C (i wszystkie kolejne) NA WYPADEK WYPADKU! W Polsce tego nigdy nie było - i nadal nie ma!

W czasie letniej powodzi 1997 r. nad Odrą - wraz z dziećmi - to matki-Polki sypały do worów piach i "budowały" wał p.powodziowy!!

Co się wyprawia w Polsce 3. Tysiąclecia dzisiaj DZISIAJ!!, kiedy koronawirus po miesiącach chińskich doświadczeń - a wcześniej po epidemii czarnej śmierci, epidemii trądu, epidemii tyfusu w 1905 r., epidemii dżumy, hiszpanki i co tam jeszcze - i NIKT U NAS NIE SIĘGA DO TYCH LEKCJI!! - czacha dymi! ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE U NAS - TO ŻENADA! 48 godzin ludzie stali na granicy w gigantycznych korkach, bo nikt nie wiedział, że taki scenariusz - przy takim natężeniu ruchu kołowego na przejściach - MUSI WYPALIĆ!! Są jakieś fraktale, jakieś doświadczenia zbiorowe, ale nie: MY WIEMY LEPIEJ!

Najlepszy patent na zarazę, to odciąć się od tematu, zamknąć wszystkich bez żadnej pomocy w 4 ścianach i przyspawać do swojego stołka.

B. patrz punkt A.
avatar
Polska to nie Poland, nie Polen, nie Polin i nie Polsza. To ludzie
avatar
W sytuacjach podbramkowych Polacy ZAWSZE zostawali sami - z ręką w nocniku
© 2010-2016 by Creative Media