Go to commentsWznieść ogień
Text 17 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2019-04-16
Linguistic correctness
Text quality
Views1648

Podpalić

To nbie jest proste

Trze­ba spo­ro ko­muniz­mu

De­kady kłam­stw ob­rzyd­li­wych

O świętej in­kwi­zyc­ji

Wyp­ra­wach krzyżowych

O re­kon­kwiście i zbrod­niach

Ok­rutnych chrześci­jan

Czy­li ogłupiać ogłupiać

Stworzyć kobiety bluźniące

Osied­lić nomadów

Odeb­rać gniew mężom

Ko­bietom cnotę

Gdy ludzie przy­pomi­nać będą

Sta­do bezwolne

To znak że można

Podpalać

Reszta to szczegóły techniczne


  Contents of volume
Comments (16)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Św. inkwizycja przez 150 lat skazała na śmierć od 3 do 5 tysięcy ludzi .
Rewolucja francuska w pierwszym tygodniu kilkukrotnie przekroczyła tą liczbę .
We Francji nadal świętuje się tą rewolucję i uznaje za postępową .
avatar
Z uporem maniaka wstawiłeś ten... nawet nie wiem jak to nazwać. Pierwsza wersja została skasowana przez Administrację. Druga, lekko zmodyfikowana i tak niewiele się różni.

"Podpalić to nie jest proste". Właśnie! To po co ktoś (jakiś komunista?) miałby zadawać sobie tyle trudu? Prościej dla terrorysty byłoby wrzucić tam kilka ładunków wybuchowych i szlag trafiłby w ciągu kilku sekund także mury...
Lepiej mówić o podpaleniu, a nie o dziadostwie,zaniedbaniu, beztrosce, lenistwie i głupocie odpowiedzialnych za bezpieczeństwo, prawda? A już teorie spiskowe i mówienie o "karze boskiej", jakichś "znakach z nieba", "komunistach" to przekracza wszelkie możliwe granice zdrowego rozsądku. Jeśli to była "kara boska", to za co i kogo Bóg ukarał pożarem w 2006r. (rządy PiS) Katedrę św. Katarzyny w Gdańsku, albo pożarem 1 lipca 2017 (rządy PiS) katedry w Gorzowie? Przy okazji tego ostatniego, po dwóch latach śledztwa są zarzuty prokuratorskie (rządy PiS) dla obecnego i poprzedniego proboszcza.
avatar
Bardzo poważnie trzeba brać pod uwagę wszystkie możliwości . Lewacka Francja walczy z kościołem - nie wolno nosić krzyżyków lub robić jarmarków bożonarodzeniowych .
Po takich książkach jak imię róży powszechne jest przekonanie o ,,złym kościele"

Proces dekartelizacji jest kreowany i nad wyraz aktywny.
Kto wie czy nie mamy do czynienia z następnym etapem .
avatar
Rozar, opamiętaj się w końcu, człowieku, bo dajesz jak najgorsze świadectwo katolika. Roztropność to jedna cech kardynalnych. Bóg dał na rozum, żeby myśleć, a d... żeby wydalać, a nie odwrotnie.

Gdyby pożar Katedry miał być karą bożą za "lewacką Francję" to dlaczego Bóg "pali" kościoły? Na zdrowy rozum powinien strzelić piorunem, albo spalić te siedliska lewizny - choćby Pałac Elizejski, albo wieżę Eiffla, Luwr, lub choćby w Łuk Triumfalny, a NIE Katedrę, symbol chrześcijaństwa z niezwykłe cennymi zabytkami katolickimi, z relikwiami ( w tym najcenniejsza - korona cierniowa Chrystusa).
avatar
"Wzniecić", nie "wznieść". Błąd w tytule: rzeczowy.
avatar
Proszę przytoczyć jakieś źródło, nie chce mi się wierzyć że ta powiedzmy wiedza. którą pan tu epatuje, pochodzi z oficjalnych źródeł
avatar
Francuzi są narodem wykształconym? Są u siebie w wolnym demokratycznym kraju? Mają swoją konstytucję i swoje wolności? Swoje specsłużby typu inspekcja p.poż., instytucje odpoeiedzialne za dobrostan i renowacje zabytków? Mają swych merów, stołecznych i dzielnicowych włodarzy i innych "kierowników", że o arcybiskupach i kardynałach nie wspomnę?

Śpijmy więc spokojnie.

Vive la France!
avatar
Odbieranie gniewu mężom

nawet w metaforze nie mieści się w żadnym realu, natomiast

Odbieranie cnoty kobietom

- i to na całym znanym nam świecie - jak najbardziej tak.

(patrz stosowny dwuwers)
avatar
Widzę arcydzieło nie mozesz złapać z oburzenia oddechu i w końcu zareagowałeś naukowo.
Sprawa jest znana i nawet głośna - w 1998 roku Jan Paweł II przepraszał za winy świętej inkwizycji i przy okazji odtajnił archiwa.
Godna zaznaczenia jest to że św. in. robiła procesy i wszystko musiało być spisane. A to bardzo dużo bo formalnie nie wono było nikogo ukatrupić bez wyroku. Można było się bronić a nawet uciec.
A o czym my mówimy - jest masa zbrodni czerwonej pożogi miliony , miliony i wielka cisza.
Od ręki pierwszy artykół z LEWICOWEJ polityki -https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/1501047,1,inkwizycja-mniej-straszna.read
avatar
Emilio zaprzeczasz niczym czerwona ideowa aktywistka.
Oto dowód logiczny który powinien być oczywisty.
Francja w latach sześdziesiątych wyglądała i była zupełnie inna niż tereraz - która jest lepsza ?
Dla ułątwienia przypomnę że krążyło w internecie zdjęcie z wejścia do metra z przeszłosci i obecne.
Francja upada i jest głupia jak but.
Myślę że jest w łapach jakiś masonów lub kliki lewicowej . Zwykli Francuzi nie mają za wiele do powiedzenia . a mają też przedziwny system wyborczy .
avatar
Dosyć długo zajmowałem się rebirthingiem. Znam się na prawidłowym oddychaniu.
avatar
Właściwie można zakwestionować całą historię. Pisana jest ad hoc.
Prawda jest taka że każdy ma prawo do swojego hobby. I ma prawo głosić własne poglądy.
To co mnie wzburzyło to historia mordu w imię Chrystusa.
Myślę, że jeśli zejdzie na ziemię to spuści ich spadkobiercom niezły wpierdol.
Przepraszam za szemraną mowę, ale nie znajduję w słowniku kulturalnych istot odpowiedniego słowa.
avatar
Zwróć uwagę że historię ewidentnie się fałszuje a nawet wywraca do góry nogami jak Polacy i holokaust.
Komuś zależy by taka narrację stosować i tak się dzieje. Podobnie jest ze św. inkwizycją lub krucjatami . W powszechnej opinii funkcjonują jako niezwykle negatywne a prawdziwie negatywne jak wielka rewolucja francuska która była zwykła mordownią uchodzą na sucho.
Mamy przemilczane zbrodnie komunizmu mamy przemilczaną rewolucję w Meksyku , Rosji , Hiszpanii. A nawet we Włoszech tusz po wojnie mordowano katolików i księży.

Wystarczy porównać dostępne liczby oraz uzmysłowić co w głowie mamy zapamiętane a co naprawdę powinniśmy wiedzieć.

Jeżeli ktoś dostrzeże poważną dysproporcję zacznie widzieć więcej..... ale to innym razem.
avatar
Myślę też że w kwestię udziału Polaków w holokauscie z czasem uwierzysz i bedziesz strofował takich jak ja. Zapewne będziesz doradzał psychiatrę itp.
O to w tym chodzi !!!
Jesteś dzieciem propagandy - ja tak cię niestety odbieram. Choć swego czasu miałem podobne zdanie i podobną uległość na potok medialny.
Ale to że analizujesz choć z wiadomym nastawieniem rodzi pewną mozliwość olśnienia.
Pozdrawiam .
avatar
Widzę że jesteś człowiekiem wielkiej wiary.
Owszem, jestem ofiarą propagandy, ale świadomą.
Niejednej opcji.
Nie wiem co naprawdę powinniśmy wiedzieć. Po prostu trzymam się swojego laboratorium i poznaję umysł.
Myślę że warto jest wierzyć w sprawiedliwość. A kto, gdzie kiedy i jak, to już nie moja działka. Sprawiedliwość dosięga mnie, odpowiadam tylko za siebie.
Nie mam prawa oceniać holokaustu. Nie było mnie tam, nie znam na ten temat prawdy i nigdy jej nie poznam. W przeciwieństwie do Ciebie jestem z tym pogodzony.
avatar
Cała polska nauka i kultura - w tym literatura - pełnymi garściami czerpały RÓWNIEŻ z dorobku wielkiej Francji. Polska, (amerykańska, rosyjska, niemiecka itd.) arystokracja mówiła po francusku często dużo lepiej niż we własnym języku ojczystym.

Żeby nie być gołosłowną, dla wzorcowego wręcz przykładu: sam wielki nasz satyryk abp Ignacy Krasicki dla nas tłumaczył m. in. bajki francuskiego La Fontaine`a (ten zaś z kolei tworzył swoje słynne fraszki, bazując na spuściźnie także po greckim Ezopie), i w ślad za nim poszli kolejni znakomici następcy - w tym w 2. Rzeczpospolitej TUZ sztuki translatorskiej, wielki Boy-Żeleński.

Kultura wszystkich narodów nie jest - i nigdy nie będzie - bytem wyizolowanym. Cieszmy się, że nie jesteśmy za żadną kurtyną - i nie szukajmy dziury tam, gdzie jej nie było i nie ma
© 2010-2016 by Creative Media