Go to commentsLidia i Safona
Text 3 of 9 from volume: Szorty
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2019-04-06
Linguistic correctness
Text quality
Views1772

„Wieczność jest wieczna i nigdy zapewne się nie skończy” zapodała Safona swojej rodaczce Lidii (z Tiatyry) która przyszła w odwiedziny do Elizjum. 

„W domu Ojca jest mieszkań wiele” odpowiedziała Lidia, umiłowana uczennica judeochrześcijańskiego Nauczyciela – Pawła z Tarsu. 

„I co z tego, że wiele, kiedy w nich tak nudno?” zaszczebiotała zdegustowana poetessa, piastunka eolskich wierszy. 

Lecz Lidia już dalej jej nie słuchała, bowiem dopatrzyła pod swoim sandałkiem kępkę ametystowych fiołków. Tak, żywych, najprawdziwszych, tych najbardziej z wonnych, fiołków, bowiem nadpłynęły one wraz z dusznym zapachem wspomnień, gdy nieskazitelne piersi Lidii całował ten, dla którego była skłonna rzucić się w morską kipiel.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Kiedy nawet miłość się ma pod stopami...tylko żyć :)
A wieczność ...poczeka :)
Z wielkim podobaniem Befano ;)
avatar
Fantazja i wiara, są wieczne, wiedzieli o tym już w starożytności, o czym my, w naszej pogoni za ułudami materialnej nicości, coraz częsciej, zapominamy.
avatar
Co warto tutaj wspomnieć, bardzo ceniona na świecie grecka poetka Safona (żyła prawie 3 tysiące lat temu na znanej wszystkim wyspie Lesbos) wiele spośród swoich wierszy poświęciła tematyce miłosnej, a ich bohaterkami były głównie... kobiety.

Tytuł tych "szortów" przed nami (patrz wszystkie nagłówki) ma TEN właśnie pikantny podtekst
© 2010-2016 by Creative Media