Go to commentsEgzamin nauczycieli
Text 183 of 240 from volume: Znak czasu
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2019-04-07
Linguistic correctness
Text quality
Views1628

Zbyt często

To  zsyp dla wykształconych

Ponad własna inteligencję

Co niosą kulawo

Kaganek oświaty


Niczym ostatnie z miotu

Łamagi szczenięta

Wodzone za nos

Przez straż wynajętą

Rzucając  na stos ten etos


Unoszą się wzajem obywatelsko

Lecz rwą  jej płótno

Bo wstaje z kolan na nogi

I hojnie  rozdaje

Pospolita rzecz  kaczystów

Z której drwili  i nie głosowali



Oni spiżarnią  komuny

Opcji rosyjsko niemieckiej

Wychodzą na sygnał w wybory

By  upaść na bruk przed szkołą

Na oczach odświętnie ubranej młodzieży


  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Nauczyciele polscy tylko PRZED WOJNĄ (sto lat temu) mieli się nieźle. Potem stracili wszelki szacunek i jak psu kość należne przywileje, i dzisiaj w 3. Tysiącleciu po Chrystusie (który był NAUCZYCIELEM) każdy byle łachmyta może wejść im na głowę.

DOSYĆ TEGO DOBREGO!!
avatar
Przede wszystkim nauczyć tych roszczeniowców ortografii (sic!) i poprawnego wysławiania się!

N. b. ostatnie statystyki pokazały, że najwięcej z (nie)rządowo-politycznych działaczy wywodzi się właśnie ze środowiska nauczycielskiego, które - jak określił pewien neurochirurg, zresztą mąż nauczycielki - to nie "zawód", a prędzej "przypadłość" ;)
avatar
Nauczyciele nie są ni z żelaza, ni z marmuru, ni z innego szlachetnego kruszcu - to zwykli - z wyższym wykształceniem nauczycielskim - śmiertelni i pełni wad przedstawiciele swojego narodu. W Ameryce zarabiają tak, że stać ich na dom z basenem, niezłą furę oraz własną służbę.

Ich praca u nas DZISIAJ z dziećmi i młodzieżą (w 3/4 swej liczby z problemami psychiatrycznymi takimi jak depresja, jak trudności w skupianiu uwagi, jak nadaktywność psychoruchowa, jak niedostosowanie społeczne, jak nałogi typu uzależnienie od internetu, od prochów i dopalaczy itd.itp.) - a zatem ich praca OBECNIE jest rodzajem istnej katorgi w kamieniołomach. Straszna w skutkach feminizacja zawodu dowodnie pokazuje, jak źle jest ona wynagradzana i jak groźne będą skutki ignorowania tego tematu.

"Takie będą losy Ojczyzny, jakie młodzieży wychowanie!"
avatar
"Zmienić pracę, wziąć kredyt" ;-) Nikt Broniarzopodobnym niczego nie każe ani ich do niczego nie zmusza ;-)

P.S. Na temat stanu umysłowego omawianych roszczeniowców mogę się wypowiedzieć bez żadnych nadinterpretacji. Z tym bowiem państwem miałam do czynienia przez prawie 4 dekady na UJ, gdy ci usiłowali się (zaocznie) dokształcać. Dzienni także nie bywali lepsi.
Nie wszyscy, jednak bardzo spora grupa.
avatar
Mam podobne zdanie co Befana ..
Większość nauczycieli nie zauważyła że okłamywano ich i oni okłamywali zatajajac historię lub po prostu kłamali z nieswiadomości lub uległości.
Dobrym przykładem jest coroczne święto wyzwolenia mego miasta przez Armię Czerwoną .
Wszystkie szkoły ze swymi sztandarami i młodzieżą ciągnioną na pozbawine refleksji obchody wymiany okupanta.

Dobrym przykładem jest żart - miała matka dwie córki , jedna była mądra a druga poszła na nauczycielkę. Oczywiscie to dość niesprawiedliwe uodulnienie a coś w tym jest . :-)
avatar
Oczywiscie -,,uogólnienie "
avatar
Wiersz - tak literacko znakomity - wlecze przetrącony kręgosłup kompletnie nieprawdziwego przekazu. Polscy nauczyciele - podobnie jak polska służba zdrowia czy polski parlament albo wojsko polskie - to ludzie oddani Polakom i Rzeczpospolitej.

Problem nie w ludziach, a w tym, w jakie struktury i w jaki system nas wtłoczono.

NIE KOMUNIKUJEMY SIĘ WEWNĄTRZ TYCH STRUKTUR I WEWNĄTRZ SYSTEMU, NIE WSPIERAMY SIEBIE I NIE KONSULTUJEMY WZAJEM NI SWOICH MOŻLIWOŚCI, NI POTENCJAŁU ZAKŁADOWEGO, NI POTRZEB, NI CZE GO.

Szkoła sobie, szpital sobie, Kościół sobie, sejm sobie, stadion sobie i tiwi sobie.

NIE GRAMY DO JEDNEJ BRAMKI
avatar
Z przyjemnością przeczytałem ponownie ten wiersz.
Gdy ktoś inny tak pisał byłbym jego gorącym fanem .

Ogólnie mam żal że my Polacy poddajemy się kłamstwu , propagandzie a co jak co nauczyciele powinni mieć więcej pomyslunku.
Był to wiersz napisany chyba w czasach strajku nauczycieli.
Sam jestem nim choć nie pracuję w zawodzie .
avatar
Czy szan. Autor /jak czytamy w jego komentarzu, z wykształcenia nauczyciel/ odpowie nam na pytanie,

D L A C Z E G O

nie pracuje w szkole??
avatar
Oczywiście ze względów finansowych.

Teraz z perspektywy czasu widzę wszystkie grupy zawodowe i społeczne jak mocno ulegli , dali się oszukać itp. Usprawiedliwiam też siebie.
Jesteśmy słabi jako społeczeństwo.
avatar
Gdybyśmy nadal żyli za komuny, nie mielibyśmy takiej gamy wyboru i możliwości jak dzisiaj.

Dzisiaj jako sprzątacz na Orlenie zarobisz więcej niż w szkole i w przychodni.

Fakt, że to tylko

wciąż słabsze ekonomicznie i politycznie

/w Polsce/ kobiety pracują w kompletnie niewydolnej służbie zdrowia i w równie niewydolnym szkolnictwie -

to czerwona kartka dla wszystkich rządów w ostatnich dziesięcioleciach.

Śpijmy w tej nirwanie dalej
avatar
Dopóki jedynie na barkach kobiet będą spoczywały wszelkie domowe obowiązki plus opieka zdrowotna i wychowanie narodu, dopóty będzie to, co mamy,

a od czego szan. Panowie ręce umyli
© 2010-2016 by Creative Media