Go to commentsSter
Text 47 of 134 from volume: Blaski i cienie
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2019-04-20
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1438

Ster


Rower posiada dwa koła. Jedno i drugie posiada hamulec, ale tylko jedno ma napęd. Czasami tak bywa, że dwóch jeźdźców na rowerze ma odmienne pragnienia. Jeden pedałuje i chce jechać naprzód, drugi chwyta za ster i naciska hamulec. A ten, jak to zwykle się zdarza, naciska przedni hamulec i obaj lecą na głowę, na szyję. Kraksa. Rowerzyści doznając potłuczeń, od tego czasu starają się rozsądniej postępować.

Czasem uzgadniają, że ten, kto pracuje, ten też trzyma ster w swoich dłoniach i panuje nad dwoma kołami, zaś siedzący na ramie, poddaje się całkowicie woli prowadzącego.

Świat to taki rower, na którym jadą pasażerowie o przeciwnych światopoglądach. Jeden chce żyć, używać świata, doznając jak największych rozkoszy, bo życie jest krótkie i poza nim nic nie ma. Drugi inaczej spostrzega życie i twierdzi: „ Cóż pomoże człowiekowi, choćby wszystek świat pozyskał, a na duszy szkodę poniósł?” ( Mt 16, 26). Wierzy w życie wieczne i to wyznacza kierunek jego działania.


Motto!

Lekceważenie znaków chroniących życie skutkuje kraksą.


  Contents of volume
Comments (0)
ratings: linguistic correctness / text quality
no comments yet
© 2010-2016 by Creative Media