Go to commentsPrzeminie z wiatrem
Text 8 of 9 from volume: Przebudzenie
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2012-01-06
Linguistic correctness
Text quality
Views2443

przedwczesne zmierzchy

zbyteczne poranki

czas płata z pogoda figle


zaspane od dawna

stareńkie krużganki

budzące je okiennice


i barwa bezbarwna

gdy świt wita ściany

czas jednak nie czeka


maciejka tulipan

i byczka nostalgia

już nie ta dla tego człowieka


ścielę świat do snu

odwlekam pobudkę

wiosna staje się w zimie


krużganki nie twoje

okiennice moje

ostygły błędnym zachwytem




  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Wiersz jest bardzo ciekawy, ale trzeba by w nim trochę pokręcić słowami. W pierwsze zwrotce czas płata pogodzie figle lub czas z pogodą figle płata; w czwartej - co oznacza epitet byczka nostalgia, zupełnie nie rozumiem... Ale świetne są te okiennice i krużganki i to powracanie do nich w wierszu.
avatar
Mnie ujęła nastrojowość Twojego obrazu, jakbym była pośród tych krużganków i okiennic... Pozdrawiam!
avatar
Dziękuję za oceny i komentarze. Szczególnie z powodu otrzymania od wytrawnych pisarek :)

Pani Aniu, jeśli będzie Pani czyta nadal to co piszę, proszę zwrócic uwagę iż bardzo często stosuję "szyk przestawny". Robię to nie o tyle dla wygody, co z premedytacją dla własnego widzi mi się.
I podobnie jak zauważyłaś Ty Kathrin (masz nick jak huragan ;) , często większy nacisk kładę na melodyjnośc, niż odpowiednią ilośc głosek w wersie, czy prawidłowy rym.

Możnaby mnie tu oskarżyc o niedbalstwo, ale wiersz kilkakrotnie czytałam podczas pisania, na głos również i taką wersję przyjęłam jako ostateczną.

Karolina :) dziękuję za te miłe słowa :)
avatar
W s z y s t k o przemija,

dlatego warto to jak najszybciej zrozumieć, żeby twoje przebudzenie nie nastąpiło grubo post factum.

(patrz oba nagłówki oraz tekst)
avatar
Wszystko się rozpada i na naszych oczach rozlatuje jak ten siwy dym.

Na tle codziennych zmian, wyburzeń i strat trwanie nieprzemijającego ponadczasowego miasta robi potężne wrażenie. Aleppo np. jest właśnie takim najstarszym od tysiącleci nieprzerwanie zamieszkanym miejscem na Ziemi.

Ale...

tysiąclecia to tylko dla nas szmat czasu. W skali istnienia naszej planety to zaledwie jego ułamek ułamka ułamka
© 2010-2016 by Creative Media